Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-05, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
För att ovan ska stämma så betyder det att du inte kan ha haft en D: förut utan enbart C:?!

Partitionera om.
Kolla först så att det inte är en Hybrid-SSD-HDD! De börjar bli vanliga.
Citera
2017-02-06, 02:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iconicatab
Kolla först så att det inte är en Hybrid-SSD-HDD! De börjar bli vanliga.

Har ju inget med det att göra, det är fortfarande bara en och samma enhet.
Har själv en sån.
Citera
2017-02-06, 10:11
Medlem
Stör mig på att språket för tangetbordet ändas hela tiden, jag har engelska som språk i Windows, även om det krävdes en del inställningar för att ALLT skulle bli på engleska. Men nu ändrar sig tantbordet, ibland någon gång om dagen, så man får ändra till svenskt tangtbord väldigt ofta, ska det vara så svårt att få ha engelskt Windows men enbart svenskt tantbord?

Edit: Tror jag fixade det.
Senast redigerad av plaything 2017-02-06 kl. 10:15.
Citera
2017-02-06, 10:27
Medlem
Citat:
Hej igen lbl!

lbl? Vet inte varför du adresserar nån sån, när det var jag som svarade?

Citat:
Jag syftade på att laptopen kan vara utrustad med både SSD (fömodligen icke-sata isf) och 1TB HDD.
Men även i stort sett alla SSHD-drivar kan (tyvärr?) låta sig installeras som två separata enheter istället för att köra OSets SSHD-optimerade diskhantering.

Nä, nu har du snurrat till det, och det inte bara med vem det är du svarar till!

En Hybrid Drive, alltså en SSHD är en Hårddisk som ser ut som vanlig gammal hederlig sådan, alltså i storleken ca 100x150x15mm stor, precis som en 'vanlig' hdd, men den har dessutom samma sorts Chip o kretskort som en SSD disc har för att snabba upp den.
Datan från SSD-delen skrivs senare ut till den 'vanliga' hårddisken.

Citat:

A hybrid hard drive contains both a traditional magnetic drive and the amount of solid-state storage you’d find in a small solid-state drive.

Importantly, this hard drive appears as a single drive to your operating system.

You’re not in charge of deciding which files go on the mechanical drive and which files go on the solid-state drive. Instead, the drive’s firmware manages what is and isn’t on the solid-state drive.

http://www.howtogeek.com/195262/hybrid-hard-drives-explained-why-you-might-want-one-instead-of-an-ssd/

Nu fick du lära dig flera saker på en gång, tror du samtliga går in?
Citera
2017-02-06, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ubbelubbe
En Hybrid Drive, alltså en SSHD är en Hårddisk som ser ut som vanlig gammal hederlig sådan, alltså i storleken ca 100x150x15mm stor, precis som en 'vanlig' hdd, men den har dessutom samma sorts Chip o kretskort som en SSD disc har för att snabba upp den.
Datan från SSD-delen skrivs senare ut till den 'vanliga' hårddisken.

Ja det är ETT praktiskt arbetsläge.

Men eftersom det är OSets uppgift att hålla reda på VARFÖR det skrivs till disken, så kan uppsnabbningen bli ännu större/effektivare/säkrare, när OSet implementerat SSD+HDD i sin disk-cache-strategi och fått "drivrutin" till din SSHD.

Separata diskar presterar då bättre än SSHD, pga dubbla diskkanaler.
Citera
2017-02-06, 13:17
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlurryFace69
När jag skriver så flyttar sig markören helt plötsligt tillbaka i texten och
min text hamnar där. Jäkligt irriterande och måste kolla hela tiden och
får radera då och flytta tillbaks markören.
Vilken sida händer detta på?
Citera
2017-02-07, 07:28
Medlem
Wuzzies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlurryFace69
Har ett väldigt CREEPY problem alltså när jag skriver med denna dator,
har varit så hela tiden tror jag.

När jag skriver så flyttar sig markören helt plötsligt tillbaka i texten och
min text hamnar där. Jäkligt irriterande och måste kolla hela tiden och
får radera då och flytta tillbaks markören.

Någon som varit med om samma sak??

Vad kan jag göra??

Dålig på datorer, denna dator har jäklats mkt GRR!
Har en:
Asus X303U
X302UA-FN006T

Tacksam om någon kunde hjälpa mig

Testat att deaktivera touchpad?
Citera
2017-02-07, 17:32
Medlem
cerns avatar
Hur stänger jag av själva "varningssignalen" som går hela tiden när man klickar runt på oklickbara objekt eller när en låt går på?
Citera
2017-02-07, 17:50
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Hur stänger jag av själva "varningssignalen" som går hela tiden när man klickar runt på oklickbara objekt eller när en låt går på?

?

Förtydliga och utveckla.
Citera
2017-02-07, 18:44
Medlem
cerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
?

Förtydliga och utveckla.
Okej ska försöka förklara..

När datorn är redo för att installera ett nytt program eller drivrutin så får man då upp en ruta som säger typ: "Vill du acceptera att Program X installeras på din dator?" så är alternativen JA eller Nej.
Observera här att man kan inte klicka runt omkring på andra objekt förrän man har valt något av alternativen.
När man klickar runt om kommer bara något drömliknande ljud.. Vill bli av med detta ljudet.
Citera
2017-02-07, 18:46
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:

När datorn är redo för att installera ett nytt program eller drivrutin så får man då upp en ruta som säger typ: "Vill du acceptera att Program X installeras på din dator?" så är alternativen JA eller Nej.
Observera här att man kan inte klicka runt omkring på andra objekt förrän man har valt något av alternativen.
När man klickar runt om kommer bara något drömliknande ljud.. Vill bli av med detta ljudet.

Finner du inget under Egenskaper av ljud?
Citera
2017-02-07, 18:48
Medlem
Servals avatar
Citat:

Edit: Såg nu att det enbart var ljudet du ville bli av med, och du har fått svar av 1FF
Senast redigerad av Serval 2017-02-07 kl. 18:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in