Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-12-20, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Har ni skapat en bootbar media på Windows 10? I så fall så kanske en ren installation kan hjälpa er.

Jag har bara fått det dära automatiska uppgraderingserbjudandet.
Citera
2015-12-20, 16:14
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ok. Vet inte hur morsan gjorde...

Vid det här laget så borde mamsens dator gå smidigt och problemfritt kör annars en sfc /scannow.
Citera
2015-12-20, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Vid det här laget så borde mamsens dator gå smidigt och problemfritt kör annars en sfc /scannow.

Om hon tar en titt i kontrollpanelen/program - är det några man ska akta sig för/avinstallera? Hon kan NADA om datorer så hon kan ju ha acceptat ett och annat pissprogram om man säger så.
Citera
2015-12-20, 17:08
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DDD15
Om hon tar en titt i kontrollpanelen/program - är det några man ska akta sig för/avinstallera? Hon kan NADA om datorer så hon kan ju ha acceptat ett och annat pissprogram om man säger så.

Men hennes uppdatering var ju en uppgradering så då ska det inte ha kommit med fler program om hon nu inte har installerat fler efter det men vilka som går att avinstallera går ju inte att avgöra utan att se efter. Posta en skärmbild.

Om du misstänker adware och malware så skanna med Adwcleaner och MBAM vilka laddas ner ifrån Majorgeeks.com.
Senast redigerad av 1FF 2015-12-20 kl. 17:13.
Citera
2015-12-20, 17:45
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DDD15
Jag har bara fått det dära automatiska uppgraderingserbjudandet.

Annars kan man hämta hem verktyget härifrån -> http://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows10
Citera
2015-12-20, 22:14
Medlem
Var någon uppdatering på win 10 idag tydligen, efter detta fungerar inte min scrollfunktionen på min touchpad längre. Har en asus
Citera
2015-12-20, 22:20
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burtljung
Var någon uppdatering på win 10 idag tydligen, efter detta fungerar inte min scrollfunktionen på min touchpad längre. Har en asus

Kolla om du behöver ändra inställningarna i Smart gesture eller Windows musinställningar. Annars, gå till Asus driver download och ladda ner en ny drivis för ominstallation.
Citera
2015-12-20, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Kolla om du behöver ändra inställningarna i Smart gesture eller Windows musinställningar. Annars, gå till Asus driver download och ladda ner en ny drivis för ominstallation.

Problemet är att jag inte hittar smart gesture när jag söker efter den på datorn, och på musinställningarna gick jag bet då jag inte hittade någon ominstallation där på musplattan :/ Tack för lite tips iaf!
Citera
2015-12-20, 23:43
Medlem
Opilus5500s avatar
En fråga, är Win10 bättre än Win8 ?? jag får förfrågningar upp updatera gratis upgrade, men jag är klyven.. Blir ens dator bättre i avseende eller?

De ända jag stört mig på i win8 är att de så sjukt krångligt få igång ens bilder ifrån iphonen, in till datorn.

Kanske underlättar med win10??

Kan tilläggas att jag kör med laptop, kanske blir långsammare av upgradera tro?
Citera
2015-12-21, 18:32
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
En fråga, är Win10 bättre än Win8 ?? jag får förfrågningar upp updatera gratis upgrade, men jag är klyven.. Blir ens dator bättre i avseende eller?

De ända jag stört mig på i win8 är att de så sjukt krångligt få igång ens bilder ifrån iphonen, in till datorn.

Kanske underlättar med win10??

Kan tilläggas att jag kör med laptop, kanske blir långsammare av upgradera tro?

Valet är ditt. Kör en uppgradering och är du inte nöjd så kan du avinstallerar Windows 10 och återgår till Windows 8.

Jag själv använder Windows 10 på mina maskiner och är mycket nöjd med detta operativsystem. Men jag valde en ren installation efter uppgraderingen.
Citera
2015-12-21, 21:59
Medlem
Jag sitter idag på Windows 10 på en äldre SSD. Denna SSD börjar bli svajig vilket ledde mig till att köpa en Samsung 850 EVO 250gb som verkar rekommenderas flitigt här på Flashback!

Min fråga är nu, kan jag installera mitt Windows 10 på den nya SSD'n? Blir det strul vid aktiveringen med produktnyckeln eftersom jag har installerat den på en annan disk innan?

Måste jag ta bort Windows på min gamla SSD innan jag börjar använda den till annat, eller kan jag fortsätta köra med denna fast som sekundär disk fast den har ett Windows installerat? Borde väl bara vara att inte boot'a med den disken, eller har jag fel, måste jag formatera den innan jag använder den igen?

Ursäkta min okunskap.

Stort tack för hjälpen, uppskattas verkligen!
Citera
2015-12-21, 23:26
Medlem
Enydrions avatar
Jaha var väldigt nöjd med win 10, idag så har datorn dött två gånger för mig, i morse så dog den helt, men startade om från början av sig själv... lampan i taket lyste som vanligt så var nog inte elnätets fel.

i kväll så gjorde den samma sak märkte det då jag surfade på mobilen via wifi till datorn och dess internetanslutning och internet bara dog, då visade det sig att datorn startat om sig igen

jag har ingen automatisk avstängning av datorn efter ett visst antal timmar (låg kvar sen jag klonade hårddisken senast)

Är det nåt jag ska kolla tro?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in