Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-10-25, 15:19
Medlem
esants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Trådat eller trådlöst? Ominstallerat drivrutinen som avser musen?

Det var kanske fel att skriva musen, det borde ha varit muspekaren.
Citera
2015-10-25, 15:32
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av esant
Det var kanske fel att skriva musen, det borde ha varit muspekaren.

Många har fått många olika sorters problem efter en uppgradering till W10 så kolla med nätet vad som finns om musproblem.

Annars, uppdatera/ominstallera musdrivisen. Testa att göra detsamma för grafiken.

Har du kört en sfc /scannow ännu ?
Citera
2015-10-25, 15:44
Medlem
esants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Många har fått många olika sorters problem efter en uppgradering till W10 så kolla med nätet vad som finns om musproblem.

Annars, uppdatera/ominstallera musdrivisen. Testa att göra detsamma för grafiken.

Har du kört en sfc /scannow ännu ?

Ok, tack, ska göra det. Har inte kört någon sfc än heller.
Citera
2015-10-26, 10:58
Medlem
Macki83s avatar
Microsoft edge webbläsaren, hur fungerar det för er att streama film där igenom?
Försökt ta mig ann problemet med att streama film på dreamfilmhd.org men rutan där filmen ska spelas upp i förblir endast svart. Ingen "play" knapp dyker upp som det ska göra.. Någon som vet vad det felet kan vara?

anledningen till att jag testar med Edge är för att jag inte kommer in med varken Google Chrome eller Explorer pga ett fel som jag har med Adblock. Har en tråd om det som jag inte får bukt på, så hjälp önskas även där.

Mvh
Citera
2015-10-26, 11:35
Medlem
Rasseltasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av esant
Hej, vore tacksam om någon kunde hjälpa till att lösa detta:

Sedan jag uppdaterade till Windows 10 har musen börjat låsa sig efter att jag skrivit eller klickat i textfält såsom det jag skriver i nu, eller andra (för lösenord, facebook-kommentarer etc). Jag kan alltså inte röra den i ungefär två sekunder efter jag har varit aktiv i ett textfält vilket är lite irriterande.

Har ingen aning om ifall jag kan ändra någon inställning som råder bot på det. Använder en HP. Fler med samma problem som har lyckats fixa det?
Jag har samma problem. Jag har varit inne i Inställningar/Pekplatta och ändrat till "Ingen fördröjning" men det hjälpte inte. Återkom gärna med feedback om du lyckas lösa det här. Det är sjukt irriterande!
Citera
2015-10-26, 12:37
Medlem
Bonnatorps avatar
Kanske inte relaterat till specifikt Windows, men jag undrar om det finns någon funktion som synkroniserar enskilda mappar/filer mellan flera hårddiskar.
Har flera gånger gjort misstaget att omformatera SSD:n utan att kopiera över allt skolarbete, sångtexter och dagböcker till den mekaniska hårddisken.

Av ren vana lägger jag alla småfiler av det slaget på skrivbordet, men går det på något sätt göra så att om jag gör ändringar på något i mapp A så händer exakt desamma på mapp B på en annan hårddisk?
Jag menar alltså inte att jag vill ha någon genväg, utan att det verkligen blir flera återspeglingar utan att jag behöver göra det manuellt varje gång.
Citera
2015-10-26, 16:25
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnatorp
Kanske inte relaterat till specifikt Windows, men jag undrar om det finns någon funktion som synkroniserar enskilda mappar/filer mellan flera hårddiskar.
Har flera gånger gjort misstaget att omformatera SSD:n utan att kopiera över allt skolarbete, sångtexter och dagböcker till den mekaniska hårddisken.

Av ren vana lägger jag alla småfiler av det slaget på skrivbordet, men går det på något sätt göra så att om jag gör ändringar på något i mapp A så händer exakt desamma på mapp B på en annan hårddisk?
Jag menar alltså inte att jag vill ha någon genväg, utan att det verkligen blir flera återspeglingar utan att jag behöver göra det manuellt varje gång.

Vanliga 3:dje parts backup program gör det. Vilka ?...ja det får du kolla själv men Googla - Top 5 best free backup software. Några av de bästa och populäraste är bl.a Macrium reflect, Aomei backupper och Ease todo backup.

De backar upp i realtid.
Citera
2015-10-27, 06:44
Medlem
OBS! Detta är inget svar till inlägget ovan.
Jag har letat i tråden men lyckas inte hitta hjälp. Jag har laddat ned Windows 10 update men vill inte installera det än. Problemet är att jag har nu 9 tillgängliga uppdateringar för Windows 7 och när jag bockar för alla och sedan på OK nedan, hamnar jag på Windows update initiala sida och ingenting installeras. Finns det ett sätt att installera dem utan att vara tvungen att installera W 10 samtidigt?
Citera
2015-10-27, 06:57
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cavveman
Men det gäller väl bara för dem som ej uppgraderat till Win10?
För oss som redan gjort det så behövs ju inte nyckeln.
Eller blir det helt ändrat?

Ingen ändring för redan uppgraderade.
Citera
2015-10-27, 07:01
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agadir
OBS! Detta är inget svar till inlägget ovan.
Jag har letat i tråden men lyckas inte hitta hjälp. Jag har laddat ned Windows 10 update men vill inte installera det än. Problemet är att jag har nu 9 tillgängliga uppdateringar för Windows 7 och när jag bockar för alla och sedan på OK nedan, hamnar jag på Windows update initiala sida och ingenting installeras. Finns det ett sätt att installera dem utan att vara tvungen att installera W 10 samtidigt?

Du kan med lite arbete under registret plocka bort Windows 10. Har man utfört detta så ska man slippa får upp informationen om Windows 10.

Sök på Google då detta var ett frekvent ämne när Windows 10 släpptes i september.
Citera
2015-10-27, 07:51
Medlem
Tack, ska prova det!
Citera
2015-10-27, 09:31
Medlem
Har lite problem med att använda min 360 kontroll till Windows 10.
Det funkar att spela vissa spel men jag vill kunna använda kontrollen även i Windows som mus.

Någon som vet hur jag ska gå till väga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in