2014-11-06, 11:17
Medlem
RoaldDahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytandekycklingen
Gå och köp magnesiumtabletter ögonnaböj! Också VitaminB12 tillskott.
Försök sedan få läkaren att skriva ut "Trobalt" åt dig. Fixar till Kalium-balanserna i hjärnan (Forskas fram en ny medicin vid namn AUT00063 som kommer från Trobalt, som skall bota tinnitus).
Dessa grejor fungerar bara upp till ett år efter att du fått Tinnitus.

Så skynda!

Har man för mycket eller för lite kalium vid tinnitus?
Citera
2014-11-06, 20:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RoaldDahl
Har man för mycket eller för lite kalium vid tinnitus?
http://www.tinnitustalk.com/threads/retigabine-trobalt-potiga-%E2%80%94-general-discussion.5074/page-73

Bra forum för er med tinnitus, satt där maniskt i sommras då jag fick tinnitus, det gick dock över..

Att inta kalium kommer inte hjälpa dig, teorin är att det är fel på kaliumkanalerna i hjärnan. Detta tror många användare på tinnitustalk nu kommer bota tinnitus.
Trobalt och Autifony är de enda reella hoppen på den sidan.

Enda boten är att vänja sig.

kaliumteorier

"In addition to synaptic modifications, sound-evoked activity can be modulated by a neuron’s intrinsic excitability, which is largely determined by the expression or biophysical properties of voltage- and Ca2+-gated ion channels. Acoustic trauma has been shown to alter the intrinsic properties of granule (190) and fusiform cells (68, 191) in the DCN; these alterations were shown to occur in animals with behavioral evidence of tinnitus. Furthermore, the enhanced excitability was likely due to decreased conductance of Kv7 family of voltage-gated potassium channels (also termed KCNQ) (191). Consistent with this, channel modulators that enhance potassium currents have been shown to suppress behavioral evidence of tinnitus (192). Increased pyramidal cell excitability has also been observed in the AC specifically in the frequency region associated with hearing loss and tinnitus perception (188, 193).""
Senast redigerad av Powerfulness 2014-11-06 kl. 20:20.
Citera
2026-07-28, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av unperfecct
En kväll i början på maj när jag tog av mig hörlurarna mot kvällen då jag hade lyssnat på musik, kändes det konstigt i öronen.
Det började susa och pipa, men tänkte inte mycket mer på det och gick o la mig.
När pipet var kvar på morgonen och nästa morgonen och morgonen därpå, var det ett faktum. Jag har drabbats av tinnitus.
Anledningen är att jag lyssnar på musik på för hög volym, flera gånger om dagen, och det får stå mig dyrt nu.
De på vårdcentralen hade bara tinnitus som svar på mina öronbesvär.
Nu 4 månader senare är min tid hos öron-näsa-hals äntligen kommen, men vad jag har läst finns de inget botemedel mot detta. Och det är väl de läkaren kommer säga till mig också.
Upplever dock ingen hörselnedsättning.

Jag är bara 21 år gammal. Hur ska man lära sig att leva med detta tills man dör?
Har haft hopp om att de ska bli bättre mwn de senaste 4 månaderna och särskilt dessa veckorna, har jag fått hemska, hemska höga pip i öronen. Det låter som en ett magnetfält on crack, flera toner med olika intensitet. Nu hör jag även ljudet när jag kollar TV.

Ni som har tinnitus. Hur ser ni på det hela, vad har era läkare tipsat er om, finns det något ni skulle kunna dela med er om hur man ska leva med detta hela livet? Hur koncentrerar ni er? Kan knappt plugga eller sova längre. Känns som om mitt liv är slut.

Gick det över för dig?
Citera
2026-08-07, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av malin91234
Gick det över för dig?
tinnitus går inte över. har man otur (som jag) går det inte att maskera den ens.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in