Citat:
Ursprungligen postat av
x-bend
jag har haft problem med ryggen i snart ett år och en diskbråcksoperation senare för att göra min andra nu på fredag. jag märkte att jag hade blivit beroende av oxycontin efter all min smärta jag har haft, sökte hjälp för det och går och träffar en drog terapeut en gång i veckan. Sem går jag på aa-möten 2-3 dagar i veckan ( ska göra ett tolvstegsprogram men kan inte börja än eftersom jag ska opereras nu) jag har varit borta ifrån alla smärtstillande i snart 2 månader ( vilket har varit jävligt jobbigt pga smärtan, abstinensen är borta) jag är livrädd att när jag ska komma tillbaka till missbruket som jag hade innan..
Läkarna vet att jag har haft ett problem med medicinerna och vi har sagt så att jag ska vara på sjukan lite längre för att få kontolerad utledning av medicinerna, och sen när jag kom hem så skulle jag bara äta alvedon. Men även han sa att det va bäst att ta tabletterna när jag är på sjukhuset för "annars kommer du skrika av smärta" eftersom jag redan har gjort en operation så vet jag hur ont det gjorde att operera ryggen. nu kommer jag till min fråga eller hur man ska klassa den. är det nån där ute som har gjort en stor operation under ett avslutande missbruk? vill inte tillbaka men vill inte ha extremt ont heller... tacksam för all hjälp som finns där ute. och till alla ni som kämpar med ett nyktert liv keep on fighting

!
Eftersom du varit ärlig och berättat för din läkare om ditt problem, tycker jag du följa hans råd. Ingen mår bra av sån smärta som du beskriver och då måste man få hjälp av mediciner.
Du har ju ett bra nät att falla tillbaka på efter sjukan. Använd det som du använder det i dag.
Det kommer gå bra, du har ju koll på dig själv. Vet som kan hända och arbetar för att det inte ska hända, så slappna av.
/Lycka till med operationen.