2005-09-08, 19:43
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant
Den rätten skall gälla och Kriminalvården har en skyldighet att få fram en plats till dig. Detta enligt en kriminalvårdsinspektör jag pratat med. På något sätt skall man kunna kräva att få en plats. Detta gäller dock sannolikt inte fängelser vilka har speciella krav på mottagare, såsom Hall och Kumla.
Med ALL respekt Pellefant, du har den teoretiska kunskapen och du kan lagen och det riktigt bra MEN i detta fall har jag rätt. Jag kan nämna hur många fall som hellst. Jag har suttit på kåken, min bror med och en hel del av våra kompisar, med det menar jag inte att jag är stolt över det MEN jag har koll på hur det funkar. Vad din polare som är krinsp säger ger jag inte ett skit för då det inte stämmer. Och du, häktet är kriminalvård det likaså!
Finns det ingen plats så blir det häktet och punkt slut med det. Är häktet fullt det med så blir det anhållningscell tills plats på anstalt eller häkte finns, är anhållningscellerna fulla så blir det fyllecell. Någon jag känner (skit samma vem) rymde från kåken för några år sedan och höll sig borta i nästan sex månader och han satt HEMMA HOS MIG och ringde till en anstalt och sa som det var och att hannu ville inställa sig. Fick först till svar att ingen krinsp fanns tillgänglig och att han skulle återkomma efter helgen. Han ringde sen efter helgen och fick då till svars att det var fullt. Det slutade iaf med att det blev hos polisen först sen häktet sen anstalt. Detta har jag personlig erfarenhet av så ifrågasätt inte något du inte vet tillräckligt om.