2014-09-28, 10:37
Medlem
Har svart hår naturligt. Har färgat håret två ggr med blond färg. Vill bli mörkblond eller ljus brun, men har bara blivit orange hårig. Hur får jag bort det och blir ljus brun eller mörk blond? Provat silver shampa (loreal) och silver balsam (Kevin murphu) utan resultat.

En annan fråga, nån som vet hur Kevin murphys produkter mot väldigt torrt, skadat och frisigt hår fungerar? Nån som testat? Tacksam för all hjälp med båda mina frågor.
Citera
2014-10-05, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hejpadigidiotnr1
Har svart hår naturligt. Har färgat håret två ggr med blond färg. Vill bli mörkblond eller ljus brun, men har bara blivit orange hårig. Hur får jag bort det och blir ljus brun eller mörk blond? Provat silver shampa (loreal) och silver balsam (Kevin murphu) utan resultat.

Jane Hellen Mood har (eller möjligtvis hade?) 2 hårfärger som är grå, silvergrå och askgrå tror jag att de heter. Dessa ger garanterat en kallare ton, men testa först på en provslinga så du inte får nån konstig färg. Har för mig att dessa hårfärger är permanenta och alltså inte kan tvättas bort.
Sök på: mood silvergrå.

I annat fall får man köpa en hårfärg (ej blonderande) som är mörkare än den färg man är missnöjd med och helt enkelt färga över, färgen skulle kunna heta just "mörkblond" eller "ljusbrun" tex. Denna åtgärd kan även ge ens blonderade hår en bättre kvalitet, då det ju blir sprött av blonderingen.

Så det är mycket jobb om man ska färga själv med 2 olika färger! Sedan vill man antagligen också färga utväxten och försöka få den till samma resultat igen och det blir nog inte det lättaste.

Det finns tyvärr ingen blondering som inte ger en mer eller mindre gul eller orange färg på ett mycket mörkt hår. Enda sättet är isåfall att blondera sig med en mycket svag blondering, då blir ju håret mellanbrunt och inte blont. Antagligen det bekvämaste valet om man hittar nån bra svag blondering.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in