• 1
  • 2
2014-09-27, 21:29
Medlem
Hejsan, jag har en HP pavilion dv6000, windows Vista. Skulle bränna en cd-skiva i Windows media player och då står det som i rubriken, jag har ju en brännare Har tummen mitt i handen när det gäller datorer så ni som kan och orkar svara och som kanske kan lösa problemet för mig, förklara hyfsat detaljerat så jag förstår.

Mvh Hulkenhogan
Citera
2014-09-27, 22:06
Medlem
Polyklorfenols avatar
Använd inte Media Player. Windows har inbyggd funktion eller ladda ännu hellre ner ImgBurn.

http://download.imgburn.com/SetupImgBurn_2.5.8.0.exe
Citera
2014-09-27, 22:12
Medlem
Okej tack för tipset! Men kommer brännaren att plötsligt börja fungera igen då?
Citera
2014-09-27, 23:42
Medlem
Gjorde den inte..fick bara en jävla massa skit på datorn tack vare att jag laddade ned programmet på länken,så tog bort skiten.
Citera
2014-09-28, 00:54
Medlem
Millediablos avatar
Trist att imgburn sällat sig till skitprogram med virus och skit. En gång var det en av dom bästa prg att bränna och skapa skivavbildningar med. Samma hände mig när jag drog ner en CBR läsare förra veckan.

Windows egen borde fungera, prova ominstallation.
Citera
2014-09-28, 11:06
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hulkenhogan
Gjorde den inte..fick bara en jävla massa skit på datorn tack vare att jag laddade ned programmet på länken,så tog bort skiten.

OpenCandy ?
Citera
2014-09-28, 11:39
Medlem
Millediablos avatar
DvdFab är det som jag senast använde, den versionen jag har klarar dock inte BR. Jag har prg kvar på en sticka som det går att köra direkt ifrån.
Citera
2014-09-28, 18:38
Medlem
Inge som har tips på vad som kan göras? irriterande att man har en brännare men inte kunna bränna..
Citera
2014-09-28, 20:09
Medlem
ladda hem och installera imgburn ,håll koll när du installerar så att du inte får med xtra programmen som ev följer med

http://www.imgburn.com/index.php?act=download
laddar du ner härifrån så lär där inte finnas några virus som följer med där finns även en svensk språkfil på sidan du vill ha det

tilläggas skall att
imgburn är ett bra brännarprogramm

Med vänlig hälsning
t
Citera
2014-09-29, 03:32
Medlem
tack för tipset men är det någon ide att ladda ner brännarprogram om inte datorn ens känner av cd/dvd skivor?
Citera
2014-09-29, 05:31
Medlem
hockexxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hulkenhogan
tack för tipset men är det någon ide att ladda ner brännarprogram om inte datorn ens känner av cd/dvd skivor?

Nej. Har du kopplat in enheten korrekt?
Citera
2014-09-29, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hockexx
Nej. Har du kopplat in enheten korrekt?

tror den sitter i korrekt,brännaren är ju inne i laptopen så nog borde den sitta i korrekt skulle jag tro...eller kan den vara "lös" eller något kanske? tänkte om det kan hända.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in