2014-09-27, 16:37
Medlem
Pebre eller Aji är en chilensk salsa som kan variera lite i ingredienser. Jag brukar göra den så här:

Massor av finhackade tomater
Rejält med koriander
Vitt vin eller citronsaft
hackad lök
lite vitlök
Salt,Peppar
och den chilenska chiliröran Aji...Vilket leder mig till mitt andra syfte med detta inlägg.

Aji har jag alltid handlat på Palmyra på Möllan i Malmö, så vitt jag vet det enda ställe som har sålt Aji i Malmö. Märkte idag att affären har lagt ner efter att ha legat där i nästan 40 år ...Vet någon något annat ställe där jag kan handla den guda goda chiliröran Aji????

Mod får flytta om tråd ligger fel.
Senast redigerad av Sunset strip 2014-09-27 kl. 16:43.
Citera
2014-09-27, 16:50
Medlem
Vitt vin eller citronsaft låter jäääääävligt vagt.
Citera
2014-09-27, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamky
Vitt vin eller citronsaft låter jäääääävligt vagt.

Det är för att få i lite syra, skulle rekommendera vitt vin, men har man inte det hemma fungerar citron. Salsan äts till det mesta i Chile och grejen med den är att den ofta bara svängs ihop och därför kan variera lite beroende på vad man har hemma.

För att förtydliga menar jag såklart saft från en citron, inte citronsaft som i saft med massa socker i
Citera
2014-09-27, 17:20
Medlem
Lite vitlök låter jääääävligt vagt!
Citera
2014-09-27, 23:44
Medlem
Pebre är en livsfarlig salsa. Ett måste till grillen! Dock har jag aldrig hört talas om att man har vitt vin i. Jag tycker man ska vara lite lugn med ajin så det inte blir så jävla obalanserat och ta över smaken helt.
Citera
2014-09-28, 19:24
Medlem
Spackelackans avatar
Funkar, men inte slår den en chimichurri till grillat! Viva Argentina carajooooo!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in