Hej får inte igång något ljud på datorn och hoppas att det finns någon här som kan hjälpa till
Allt började i måndags när jag skulle starta datorn så gick den inte igång ordentligt, kom upp något felmedelande (minns inte vad) och att den nu skulle starta om.
Under omstarten så hittar den något fel på disken och diskreperation går igång automatiskt en stund senare är datorn igång men nu går det inte spela upp något ljud!
Längst nere i högerhörnet har jag min ljudikon, den har nu ett röttkryss över sig (precis som i mute läge) Trycker jag på den så får jag upp felmedelandet att en eller flera ljudtjänster körs inte.
Det verkar finnas 2 ljudtjänster som påverka varandra och som båda ska köras. Windows Audio och Windows Endpoint builder. Den sist nämda körs men inte windows audio.
Från början när jag försökte starta Audio så fick jag följande felkod 0x8000706cc följt av slutpunkten är en dubblet.
Efter att försökt få ingång programet och provat ändra i inställningarna så får jag nu istället, Fel 1079 kontot som angivits för den här tjänsten skiljer sig från konto som angivits för andra tjänster som körs i samma process.
Avänder win8