2014-09-27, 08:33
Medlem
Milizers avatar
Jag höll på att sätta morgonkaffet i halsen när jag läste detta. http://www.expressen.se/kvallsposten/rose-marie-sag-ebba-bitas-ihjal-av-rottweiler/ Är det vanligt att rottweilers attackerar pudlar?
Citera
2014-09-27, 08:50
Moderator
pewpews avatar
Oavsett ras så är två eller fler lösdrivande hundar en risk för mindre hundar/katter och andra smådjur. Det är något man i många fall måste träna bort.

Hundar i flock har en tendens att jaga upp varandra om man tillåter det.

Jag har själv katter och mina hundar skulle inte röra dem. De sover ihop och är hur gulliga som helst men kommer en okänd katt in på gården så jagar de bort den direkt. Hade vi inte tränat och lärt dem från ung ålder så är jag ganska säker på att de kunnat skada främmande katter och kanske även hundar.

Mao, det är troligtvis inte hundarna det är fel på utan deras uppfostran och dess ägare helt enkelt.
Citera
2014-09-27, 08:56
Medlem
En blandas ras rottweiler hoppade över staket när jag gick ut med två katter !! Jag knuffade ena korthår in buske och långhår katt hoppade på mig. Jag bar den högt i luft.
Hund vill absolut ha lång hår för att
den luktade att lång hår katt var panik å rädd. Hund sprang cirkel mig.
Jag lyckade sparka håårt på hund.
Sen jag vrålade väldigt högt på hund.
Hund fortsatte...
Jag la lång hår katt på bilens taket.

Jag tog i rottweiler, tack vare min tungt kroppen och jag satt på hunden tills ägare kom. Innan jag vrålade mycket högt i hundens öra och petade hårt på ögonen. Spottade på hunden. Ägare såg aldrig hur jag gjorde med hunden.
Ägare bad om ursäkt och tog den tillbaka.

Mina katter är helskinnad. Men
om det var två hundar .... då dödar jag hundar på en gång genom att skära deras magar. Tarmar på marken.

Jag hatar ägare som har uppfostra slöhet på djur
Citera
2014-09-27, 09:58
Medlem
zemeks avatar
Vissa hundraser har högre aggressivitet/jaktinstinkt än andra, de spårar lättare ur och går till attack på andra djur om dom är dåligt lärda. I alla fall är det ägarens fel.
Citera
2014-09-27, 14:19
Medlem
different_trips avatar
Detta är ägarnas fel.

Helt sjukt att människor inte är medvetna om vad de har i sina koppel. Nu har man inte varit där och sett allt, men ska man ha hundar lösa så ska man ha uppsikt hela tiden och vara medveten om vad som händer.
Citera
2014-09-29, 12:56
Medlem
Zeunerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milizer
Jag höll på att sätta morgonkaffet i halsen när jag läste detta. http://www.expressen.se/kvallsposten/rose-marie-sag-ebba-bitas-ihjal-av-rottweiler/ Är det vanligt att rottweilers attackerar pudlar?

Det är hyfsat vanligt att alla hundar attackerar pudlar.

Det något djävla fel med dem pudlarna, de retat gallfeber även på min pytte lilla hund.
Citera
2014-09-29, 13:03
Bannlyst
Det handlar mest om hur du uppfostrat varelsen. Oftast om
Inte alltid så är det ägarens fel.
Citera
2014-09-29, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kingstown
Nån som förstår denna text??

Jag tror det är ett somaliskt matrecept...

Vad gäller om det är vanligt att Rottweilers attackerar just pudlar... Jag har väldigt svårt att se någon anledning varför det skulle vara så? Pudlar är dessutom ganska tuffa hundar, inte deras fel att de har löjlig klippning och är omtyckta av kärringar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in