2014-09-26, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
Visar att genusvetenskapen är en feministisk fantasi...

Riktig vetenskap, ej baserad på politiserad feministfantastiska önskedrömmar. Vsar att kvinnor oftare är våldsamma i nära relationer dessutom.
Kvinnor misshandlar män lika mycket som män misshandlar kvinnor. Skillnaden är bara ett kvinnor använder sig av psykisk misshandel som är osynligare, och märks inte så lätt.

Kanske beror det på att mänskligheten är fortfarande i en maskulin fas, så att vi mest ser det fysiska och det hårda, och inte den mjuka feminina aspekten av verkligheten.

Män har mer styrka i den fysiska kroppen, men kvinnor har mer styrka i psyket.
Senast redigerad av elsydeon 2014-09-26 kl. 23:23.
Citera
2014-09-26, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Men nu handlade tråden om mans- och kvinnomisshandel.

beror väl hur man tolkar TS jag läste hans fråga längs ner i botten:

Könsrollerna har skulpterats fram genom årtusenden, är det då inte lite väl naivt att på allvar tro att det går att få balans på?

och jag svarade på en annans absurda svar på denna fråga.
Senast redigerad av ScottWalter 2014-09-26 kl. 23:44.
Citera
2014-09-26, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Jo, visst är det så.
Men att en del killar går till ytterlighet i diskussionen och drar överdrivet biologiskt och evolutionistiskt grundade slutsatser får ses som en spegling av knasiga likhetsfeministers tramsande.

Jag tror att vi alla skulle tjäna på om feministerna taggade ner lite, men hur man får personer med en tonårings mognad att förstå det är en stor utmaning vi alla står inför.

Eller också kanske en del killars "överdrivet biologiskt och evolutionistiskt grundade slutsatser"
just ÄR det barnsliga trams det faktiskt är? och inte feminsiter fel hmm?
Citera
2014-09-26, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elsydeon
Visst, men du har ju erkänt i tidigare trådar att du inte är en riktig kvinna, utan du är en feminist, så det är inte så förvånande om du kan göra manliga saker.

Jag har hört att feminister är ofta feta fula lesbiska kvinnor med kort hår som inte kan få män, så de försöker göra sig själva till män, och därför hävdar de alltid att de är likadana som män.

Anledningen att kvinnor kör säkrare beror bara på att de är mer osäkra på deras körning, och de vågar inte köra så riskfullt. Osäker körning är säker körning, lustigt nog.

Men bilar skapades av män, så det är naturligt att bilar är mer naturliga för män. Precis som det är mer naturligt för kvinnor att ta hand om barn, eftersom kvinnor skapar barn.

Till och med feministiska vetenskapsmän har bevisat att män är bättre på att parkera bilar till exempel: http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-1237236/Men-ARE-better-women-parking-Feminist-scientists-proves-sexist-motorists-known-along.html

Yeah right.

Och du är en liten looser kille med liten kuk och ingen man, hört den förr?
Exakt lika fjantig som vad du just serverade.

När jag är under min kära bils motorhuv gör jag det med håret i toffs, lång hårlängd förhindrar således icke pill med bil, du kan fråga ex. antal stolt långhåriga HD-män, du hade åkt på en propp för det påståendet. Inte heller förhindrar mitt kön pill med bil, funkar också alldeles utmärkt vara kvinna och byta bilsäkring. ganska säker på att heterosexualitet inte heller skapar svåra problem vid kontakt med just bil. Tänka sig.

Du menar män har inget med "skapandet" av barn att göra? nehe du. Newflash för dig, män har en ganska stor del av detta skapande. googla så får du se.

Bra på att fickparkera bilar blir man då man får lov göra detta ofta, är en hederlig träningsak.
Om kvinnor gör detta i betydligt mindre grad än män å blir de sämre, inte konstigare än så. Och riskfyllt körande är just riskfyllt, ergo ökad risk. I samma mening som bil är "riskfyllt" aldrig speciellt bra, hur mycket snopp där än finns med i bilden. Tro mig.
Citera
2014-09-26, 23:58
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Kvinnor misshandlar män lika mycket som män misshandlar kvinnor. Skillnaden är bara ett kvinnor använder sig av psykisk misshandel som är osynligare, och märks inte så lätt.

Kanske beror det på att mänskligheten är fortfarande i en maskulin fas, så att vi mest ser det fysiska och det hårda, och inte den mjuka feminina aspekten av verkligheten.

Män har mer styrka i den fysiska kroppen, men kvinnor har mer styrka i psyket.

Denna visar att Svenska kvinnor slår oftare... http://www.biomedcentral.com/1471-2458/12/945/abstract

Män är i regel starkare i psyket oxå, därför är manligt psykiskt våld mycket mer sällsynt.
Jag kan lätt påstå att mitt starka psyke knäcker kvinnan som genom år misshandlade mig. Min uppfostran till duktig man, gjorde valet att stanna och hålla ihop familjen till en självklarhet. Med tid kom bättre vetande, detta trots att omvärlden dikterade motsatsen.
Edit: Jag kan dock tänka mig att mängden manliga självmord är väldigt hög bland misshandlade män, då dessa män ofta anmäls falskt, För att framstå som förövare i relationen.

Titta på hela kvinnorörelsens argumentation som enbart dryper av falsk vetenskap...Det dryper av psykisk våldsföring mot män som grupp. Lär man sig lite om passiv aggressivitet, öppnas ett helt nytt våldsuniversum. Lär man sig hantera den typen av aggressivitet, hanterar man den mest vildsinta feministen dessutom.
Senast redigerad av Tangentinkontinens 2014-09-27 kl. 00:02.
Citera
2014-09-26, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sprejburk
Det är för att dem ofta är obotliga sexister. Västerländskt feminism är till för vita kvinnor som vill ha privilegier och makt utan att behöva offra något i gengäld. Detta försöker de dock maskera genom att använda ordet "jämställdhet".

När dessa feminister sedan blir kritiserade för att inte vara jämställda brukar dem oftast länka till en definition av feminism från typ wikipedia följt med meddelandet "Läs på, feminism står för jämställdhet". Det verkar dock onekligen vara mycket svårt för feministerna att hitta ett nutida empiriskt exempel på detta. Så en definition får räcka. Kanske inte så konstigt ändå, då det i princip inte finns några empiriska exempel på att västerländsk feminism skulle vara detsamma som jämställdhet.

TLDR; Feminister är egoistiska hycklare.

Nja jag vill nog inte dra det så hårt. Men jag tror att många feminister driver personliga vendettor. Jag har all respekt för att man har fått lida i livet på grund av de förväntningar man kanske inte har haft möjlighet att leva upp till.
Det största misstag feminister gör är att generalisera och hårdra - samt som du nämnde inte kunna eller vilja referera till empiriska kunskaper.
Jag är säker på att feministerna kunde ha haft 30% i riksdagen om man spelat korten väl och inte varit så färgblinda. Åtminstone försökt förstå andras problem. Istället har de valt att skylla och säga att den vite mannen är kränkt och det har han inte rätt till då han är priviligerad. Det är mycket provocerande att höra att man skulle vara det då många (hör och häpna) män mår dåligt, tjänar piss, osv också. Detta är givetvis som att hälla bensin på brasan eller salt i såren - man har väckt hat.
Män får inte vara svaga. Det är därför så många män lyckas med självmord. Det är därför så många män vägrar gnälla över sin situation och skylla på samhället. Det är omanligt. Men samhället vill inte ha svaghet.
Som svar kan vissa feminister ge "det är lugnt, det är männen som är problemet, inte ni". De förstår inte att det inte är så kul för en kille att höra att denne inte är man. Återigen har man skadat sitt förtroende och sin egna kamp.

Häromdagen hörde jag exempelvis att 40% av tonårstjejerna i Stockholm mår dåligt. Detta är givetvis förfärligt och måste göras något åt. Hela samhället drabbas av det så det säger jag inte emot. Men återigen svek feminismen killarna. Jag vet själv - inte så länge sedan - jag gick i 8an-9an och fick såna blanketter. Man skulle fylla i mellan 1-5 eller 10 hur man mådde. Jag svarade bra, fast jag egentligen mådde piss redan då. Vad skulle jag säga efteråt? Skulle jag säga till mina polare att jag inte kände mig bra? Detta kan man givetvis inte göra. Jag visste att jag skulle sjunka i anseende på en gång om jag svarat något annat och tvekat vid frågan av mina polare. Den ende en kille oftast kan prata med är sin mor faktiskt, så är det i mitt fall. Skulle aldrig få för mig att säga till någon annan att jag mår relativt ofta.

Nej gör inte psykisk ohälsa till ett könsproblem - framförallt inte för ett av dem. Gör det till vad det är, ett samhällsproblem. Sluta för en destruktiv retorik om ni verkligen vill väl.
Senast redigerad av Arvingen 2014-09-27 kl. 00:04.
Citera
2014-09-27, 00:08
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
I storbritanien är 60% av kvinnorna som söker skydd hos kvinnojourer, högaggressiva kvinnor.
Detta enl. Erin Pizey som startade världens första kvinnojour och fortfarande driver våldsproblematiska frågor.
Citera
2014-09-27, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScottWalter
Du menar män har inget med "skapandet" av barn att göra? nehe du. Newflash för dig, män har en ganska stor del av detta skapande. googla så får du se.
Mannen bara initierar skapelsen, men kvinnokroppen är den som skapar barnet. Precis som kvinnan initierade skapelsen av bilen, men män är de som skapade den...

Citat:
Bra på att fickparkera bilar blir man då man får lov göra detta ofta, är en hederlig träningsak.
Om kvinnor gör detta i betydligt mindre grad än män å blir de sämre, inte konstigare än så.
Så du menar alltså att kvinnor av någon anledning parkerar mindre än män? Vad beror det på?

Själv tror jag att män är bättre på att parkera på grund av "en förhöjd spatial och logisk-matematisk förmåga".

Citat:
Och riskfyllt körande är just riskfyllt, ergo ökad risk. I samma mening som bil är "riskfyllt" aldrig speciellt bra, hur mycket snopp där än finns med i bilden. Tro mig.
Jo, det är bra i tävlingar...
Citera
2014-09-27, 01:01
Medlem
Citat:
Inte heller förhindrar mitt kön pill med bil, funkar också alldeles utmärkt vara kvinna och byta bilsäkring.
Ja, det är klart du kan göra det, för som sagt, du är ju en feminist. Men frågan är, varför vill du vara likadan som män? Är du inte stolt över ditt kön, på samma sätt som nazister till exempel är stolta för deras nation?
Citera
2014-09-27, 01:17
Medlem
Citat:
Ja, det är klart du kan göra det, för som sagt, du är ju en feminist. Men frågan är, varför vill du vara likadan som män? Är du inte stolt över ditt kön, på samma sätt som nazister till exempel är stolta för deras nation?

jag vill inte "vara likdan som män", anser också att detta är en omöjlighet eftersom män är väldigt olika, så jag kan knappast lyckas med bedriften att vara likadan som alla män.

Jag vill däremot ha samma möjligheter/ rättigheter som vad andra människor har inkl. män.
Ex. rätten att kunna pilla med min bil utan att en sån som du ska dyka upp och kalla mig för lesbisk, fet, icke kvinna. Capische?
Citera
2014-09-27, 01:20
Medlem
Citat:
Mannen bara initierar skapelsen, men kvinnokroppen är den som skapar barnet. Precis som kvinnan initierade skapelsen av bilen, men män är de som skapade den...

Så du menar alltså att kvinnor av någon anledning parkerar mindre än män? Vad beror det på?

Själv tror jag att män är bättre på att parkera på grund av "en förhöjd spatial och logisk-matematisk förmåga".

Jo, det är bra i tävlingar...

Vad har logik och matematik med fickparkering att göra?
Sitter snubbar med lilla calculatorn i knät och räknar ut graderna han ska svänga bilen i?
Citera
2014-09-27, 01:23
Medlem
Citat:
Vad har logik och matematik med fickparkering att göra?
Hjärnan gör spatiala, matematiska och logiska beräkningar när man fickparkerar, eftersom man måste analysera omgivningen.

Citat:
Sitter snubbar med lilla calculatorn i knät och räknar ut graderna han ska svänga bilen i?
Nej, det räknas ut undermedvetet i hjärnan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in