• 1
  • 2
2014-09-27, 20:39
Medlem
rolemodels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
För det första: sluta särskriv. Ingen kan ta en särskrivare seriöst. Och för det andra: Varför jämföra med pengar? Hans alternativ är väl inte att sitta med en bunt sedlar?

Du menar att jag ska jämföra dessa två?

http://www.riksbank.se/sv/Riksbanken...eavkastningar/

http://www.macrotrends.net/1333/gold...storical-chart

Ja, de två diagrammen bevisar ju bara min tes, inte din. Guldpriset fluktuerar något oerhört över tid, medan aktiemarknaden har en betydligt mindre volatil avkastning.

Citerade/svarede på fel, var inte riktat till dig utan mitt svar var som en förlängning av ditt. Guld som investering är nått för riktiga nötter.

och vem i HELVETE bryr sig om en särskrivning. Eller ja, ett cp som du uppenbarligen men det gör mig inget vidare. Rätt extremt att skriva att ingen tar nån som skriver fel på FB på allvar, då är du nog lite fel ute med dina debatter.
Citera
2014-09-27, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rolemodel
Citerade/svarede på fel, var inte riktat till dig utan mitt svar var som en förlängning av ditt. Guld som investering är nått för riktiga nötter.

och vem i HELVETE bryr sig om en särskrivning. Eller ja, ett cp som du uppenbarligen men det gör mig inget vidare. Rätt extremt att skriva att ingen tar nån som skriver fel på FB på allvar, då är du nog lite fel ute med dina debatter.

Okej, då förstår jag, trodde du förespråkade att TS skulle köpa guld.

Dock står jag fast vid min åsikt om särskrivningar. Det tillhör grundläggande skrivkunnighet och är någonting man lär sig i grundskolan, ungefär samtidigt som man lär sig om punkt och stor bokstav. Att dessutom kalla någon CP gör ju inte direkt saken bättre. Dels är det ett personangrepp och dels tycker jag inte att man ska använda en sjukdom som ett sorts skällsord. Men allt detta är Off-topic och nu hamnar vi bara längre och längre ifrån trådens ämne.

Låt oss åtminstone enas om att guld inte är något för TS att investera i.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in