Citat:
Ursprungligen postat av
melyhna
Jag använder mig utav två stycken mailadresser, hotmail och gmail och sedan jag skaffade båda de två så blev min mobil helt kocko.
Nu synkar inte min Mac-kalender ihop med WeekCal bara om jag sätter de under rubriken "gmail"* men så var det inte innan. Fattar inte hur jag ska göra. Tycker jag har testat de mesta. Har att den ska synka ihop med iCloud, men ändå fungerar det inte.
Det har fungerat med två stycken mail tidigare, men vet inte vad jag har gjort nu
Hjälp?
* alltså det finns ju rubriken gmail, outlook, iCloud - när man väljer vilken kalender den aktiviteten ska gå under. Hoppas ngn fattar vad jag menar.. (där man kan välja färger - även svenska heldagar, födelsedagskalender osv..)
min iCloud går under hotmail, men eftersom jag ivll bli av med hotmail öht så har jag ju gmail också aktiverat.
iCloud synkroniserar inte dina gmail/hotmail-kalendrar, utan fungerar precis som tex. Gmail, du får lägga dina händelser på den kalendern du vill att ska synkroniseras över alla enheter (och se till att det kontot är inlagt på alla enheter)