2014-09-26, 01:15
Medlem
Hej,

Jag har lite extra pengar undanlagda som jag skulle vilja investera i något, inget långsiktigt då jag behöver pengarna igen, men kan tänka mig och investera och låsa dem upp till max 2 år men att kunna ha tillgång till dem utifall jag vill.

Kriminalitet uteslutet.
Fonder/aktier/börshandel uteslutet(Kan inget inom ämnet) Om det ändå rekommenderas när man inte kan något inom ämnet, hur bör man gå tillväga?

Vad skulle du investera i? Detta är från min privata ekonomi, pengar som jag egentligen behöver spara, då jag behöver ungefär 10ggr mer inom 2år, ca 250K.

Månadssparande just nu: 5K varje månad = 12mån/65K, 24mån/120K (Utan någon ränta då jag inte sparar pengarna idag med något räntekonto/fondkonto eller något annat som ger utdelning)

Tips som att gå till banken är också uteslutet, då banker ogillas generellt och deras arbetssätt. Antingen måste man i princip vara ekonom för att inte bli lurad på bank, eller väldigt påläst. Är du inget utav dessa så blir du blåst av banken 9 fall av 10.

Som exempel när jag köpte huset via en större bank i sverige( anger inget namn ) lånade 1.2 milj på ett hus som kostade 1.5 milj. Dessa 1.2 var uppdelade i bottenlån och topplån. Banken SA att jag skulle få en ränta på bottenlånet och en ränta på topplånet som var ca 0.3-0.50% mer än vad det i själva verket var, dvs om jag var ett pucko som inte hade läst på innan, som de flesta inte gör och går till banken och "BER om penger" och blir glada bara de får lånet så har banken dem runt sitt lillfinger. Det är riktigt ful anser jag utav dessa stor banker att agera på detta vis då man litar på dem, men om man tänker efter? Hur fan kan man lita på en verksamhet som säljer pengar och tjänar pengar på att sälja pengar? :S

Några tips och råd på hur jag kan spara, investera, eller göra för att lyckas få ihop 250K istället för 120K på 24mån?

Jag är rätt bra på att sälja saker, blocket, internet, telefon, vänner, familj, hur som helst egentligen. Kan i princip köpa en klockan från en bekant för 500kr och sälja för 1000kr till någon annan bekant om jag vill. Men jag har tröttnat på att jaga folket och sakerna att sälja då alla bekanta och vänner till slut tröttnar på en(Då dem får reda på det till slut, vilket hänt flera ggr och då har de kännt sig "Lurade" för att man varit vänner). Några tips kanske på vad man kan importera/Skapa/Utveckla och sälja? Några tips på produkter som går att sälja online väldigt bra?

Är en digital marknadsförare och arbetar heltid med marknadsföring hemifrån. Seo, hemsidor, grafik och mestadels marknadsföring. Av de inkomster jag har och de produkter /tjänster jag säljer och marknadsför lyckas jag lägga undan denna summa och då har jag ändå rätt stora utgifter, så det går rätt okej. Men vad jag än gör lyckas jag inte öka, lycka inte hitta det där lilla extra som säljer KABOOM! Få folk att köpa sakerna lyckas jag, men att hitta rätt saker och sälja för att öka hittar jag inte. Tips?

Alla svar är jag tacksam för.

Tack på förhand.

N
Senast redigerad av nuhnoahg 2014-09-26 kl. 01:28.
Citera
2014-09-26, 01:18
Medlem
Röd 27
Citera
2014-09-26, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SweFree1
Röd 27

Skulle du det? =) Om det är dina enda sparade pengar och du vet att du har ett mål som måste nås.

Lite föööör stor risk tror jag...
Citera
2014-09-28, 17:59
Bannlyst
hur hade du tänkt dig att pengarna ska öka om du inte har dom på räntekonto och inte vill höja beloppet du sparar till tex 10k per månad eller köpa fonder aktier?
Citera
2014-09-29, 11:57
Medlem
cleanusers avatar
Köp billiga fonder och stora trygga aktier med bra utdelning. T ex Avanza Zero, H&M, Handelsbanken, Investor, Industrivärden...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in