2014-09-25, 02:22
Medlem
Hej.

Efter ett skadestånd är jag skyldig en bank ca: 400 000kr sedan 5år+ tillbaka och nu känner jag att jag vill börja betala tillbaka sakta men säkert. Är det realistiskt att dem går med på 2000kr i månaden i avbetalning? Jobbar deltid så det är lixom omöjligt att betala mer än så. Det är deras inkasso verksamhet som har hand om det.
Citera
2014-09-25, 02:37
Medlem
teflonpannan69s avatar
Rent spontant så låter det ju bra! Då har du betalat tillbaka lånet inom 20 år, i runda slängar. Bäst är ju dock ifall du hör med inkassobolaget direkt. Det är ju dem som du kommer besluta om en avtalsplan med.
Citera
2014-09-25, 02:38
Medlem
Bbobis avatar
Du lär nog inte få en avbetalningsplan utan att ta kontakt med dom i varje fall.

Ring och fråga hur alternativen ser ut? Omöjligt för oss att svara på vad dom går med på.

Är du nervös kanske mail fungerar det med.
Citera
2014-09-25, 03:44
Medlem
Jo självklart borde jag höra med dem, men är rädd för att starta igång en utmätningsprocess. Har tickat ränta under alla dessa år. Jag vet att med 2000kr så tar det många år men kommer kunna betala mer när jag är klar med min utbildning. Funkar detta så kan jag leva utan anmärkningar under tiden jag betalar av. Ska nog ringa och försöka få till det, kanske även förhandla bort en del
Citera
2014-09-28, 00:24
Medlem
calvinclowns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abu-hajar
Jo självklart borde jag höra med dem, men är rädd för att starta igång en utmätningsprocess. Har tickat ränta under alla dessa år. Jag vet att med 2000kr så tar det många år men kommer kunna betala mer när jag är klar med min utbildning. Funkar detta så kan jag leva utan anmärkningar under tiden jag betalar av. Ska nog ringa och försöka få till det, kanske även förhandla bort en del

De kommer gå med på det. Oroa dig istället på att räntan tickar och ring dem...
Citera
2014-09-28, 14:07
Medlem
Isnatts avatar
Vad är det för ränta på beloppet?
Jag är nämligen rädd att 2000:-/månad gör att du bara betalar av räntan och inte någoting på själva beloppet. Förvisso bra att betala det så att inte beloppet växer!

Jag har drygt 2% ränta på mitt bostadslån på ca 300 000:- vilket gör att jag betalar ungefär 500:- i ränta varje månad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in