• 4
  • 5
2014-09-28, 13:28
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikael2
Leva om mitt liv och rtta till lite!

D hade du inte varit du!
Citera
2014-09-28, 13:29
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Skulle vara att kolla in Cleopatra d och se hur snygg hon egentligen var .

h, de hade varit en hit, frgan r hur nra man hade kommit henne..? En kram kanske?
Citera
2014-09-29, 10:57
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Tveklst ngonstans mellan 1955-1970.
Lkarvetenskapen hade hunnit s lngt att man inte riskerade att d av enkla sjukdomar.
samhllet, i varje fall i Sverige, fullkomligt exploderade ekonomiskt, alla fick det vldigt mycket bttre under den perioden.
Folk uppfrde sig betydligt bttre, och grannarna hade namn som gick att uttala.
Bilarna, bostderna, arbetsmarknaden, allt blev hela tiden bttre.

Kan vi inte skapa ngon sorts amishsamhlle, men flytta fran tiden till, lt oss sga 1964, femtio r sedan. Jag r med, rkna med mig.
Citera
2014-10-01, 00:23
Bannlyst
Skulle aldrig kunna leva p te.x 1800-talet. Jag r uppvxt med internet,micro,kylskp,bil och alla bekvmligheter som inte var s sjlvklara frr i tiden.
Just nu tar man allting fr givet och inser inte hur mycket man saknar alltihop.

Tnk er nr det inte fanns strm hr i Sverige och p vintern nr det blir mrkt mitt p dagen. Mrkt och kallt

Oavsett hur jvligt det blir i framtiden s r det nog mycket bttre. Fast om man mste leva i en gammal tidsepok s ker jag bakt i tiden och lever i romerska riket med brutus & co
Citera
2014-10-07, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cramor
Skulle aldrig kunna leva p te.x 1800-talet. Jag r uppvxt med internet,micro,kylskp,bil och alla bekvmligheter som inte var s sjlvklara frr i tiden.
Just nu tar man allting fr givet och inser inte hur mycket man saknar alltihop.

Tnk er nr det inte fanns strm hr i Sverige och p vintern nr det blir mrkt mitt p dagen. Mrkt och kallt

Oavsett hur jvligt det blir i framtiden s r det nog mycket bttre. Fast om man mste leva i en gammal tidsepok s ker jag bakt i tiden och lever i romerska riket med brutus & co

Jag tror att livet var mer fullt av liv fr 200 r sedan. Hur skulle en som levt 40 r fr 200 r sedan tycka att det var idag nr folk sitter och glor p tv och ter micro mat kan man ju frga sig ocks..
Citera
2014-10-07, 02:22
Medlem
memixs avatar
eftersom jag r s sjukt psykadelisk hade jag ltt velat bo i USA under rock/hippie tiden ..
Citera
2014-10-07, 22:10
Bannlyst
Finns fr och nackdelar med nu och d hela tiden. Beror vart jag ftt vara, men hade grna vart med nn schysst stam dr man rkte p och chilla, gjorde lite fiskande och jagande.
Vet inte riktigt hur de r, och inte vet nn annan heller de. Men tycker en del saker har gtt verstyr i moderntid. Och 1700talet och 1800 talet r jvligt smutsigt.

innan kristendomen och stormaktens dagar eller nutid.
Citera
2017-01-14, 15:27
Medlem
Author7s avatar
Jag skulle grna velat ha bott i antingen USA eller England p artonhundra talet. Mest fr det var s vackert p den tiden. Framfr allt dessa "victorian" klnningar
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in