2012-09-30, 22:34
Medlem
Fred-Asps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noizy
Du kan väl ta namnet Napoleon som var medlem i 2Pacs grupp Outlawz och bära de tillfälligt om du nu vill de.

Alla i 2Pacs grupp Outlawz är idag muslimer efter konvertering. Så använd deras namn brushan, tillfälligt som sagt.

Såvitt jag vet är varken Hussein Fatal, E.D.I mean eller Young noble muslimer, och det är dem som är kvar i gruppen.

OnT:
Annars tror jag att du ska använda ett klassiskt italienskt mafioso namn, typ Young Corleone, brown Vito eller Goon Gotti.
Citera
2012-10-01, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fred-Asp
Såvitt jag vet är varken Hussein Fatal, E.D.I mean eller Young noble muslimer, och det är dem som är kvar i gruppen.

OnT:
Annars tror jag att du ska använda ett klassiskt italienskt mafioso namn, typ Young Corleone, brown Vito eller Goon Gotti.

Young Noble blev muslim för cirka ett år sen eller ett halvår sedan. E.D.I likaså, Hussein och Castro likaså. Även skall Raekwon och Ghostface Killah från Wutang Clan också ha omfamnat Islam för inte så länge sedan samt Scarface, rapparen.

Källan är Napoleon själv om du nu inte förlitar dig på mig haha.
http://www.youtube.com/watch?v=wYgkfsTqihw spola fram till 22:36, där nämner han det.
Senast redigerad av Noizy 2012-10-01 kl. 10:28.
Citera
2012-10-01, 10:54
Medlem
Fred-Asps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noizy
Young Noble blev muslim för cirka ett år sen eller ett halvår sedan. E.D.I likaså, Hussein och Castro likaså. Även skall Raekwon och Ghostface Killah från Wutang Clan också ha omfamnat Islam för inte så länge sedan samt Scarface, rapparen.

Källan är Napoleon själv om du nu inte förlitar dig på mig haha.
http://www.youtube.com/watch?v=wYgkfsTqihw spola fram till 22:36, där nämner han det.

haha, oj. Värst vad ivriga dem var att slippa baconfrukosten
Citera
2012-12-28, 21:59
Medlem
Tunavikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azera
Tjena, har rappat sedan i början av detta år och har utvecklats enormt mycket. I somras bestämde jag mig för att skapa mitt debut-EP med en lokal producent och det har gått bra, vi håller på med ett antal bra låtar och det skall släppas i slutet av Oktober/början av November, och det är tänkt att en promovideo á la preview ska släppas nu inom en vecka.

Där finns dock ett problem, jag har ännu inte kommit på ett artistnamn. Detta är ett desperat sista försök att få hjälp med det, jag har funderat i timmar och dagar, till och med månader, men allt låter töntigt och oseriöst.

Har någon tips på hur jag ska gå tillväga? Eller kanske tips på vad jag ska heta? Helst unikt (så att jag hamnar topp på Youtube vid sökning).

Det vettigaste jag kommit på är "Akwerd", en medveten felstavning av ordet awkward för att göra det mer unikt. Anledningen till detta namn var för att, sett från mångas ögon, är jag en rätt så awkward individ i hiphop då jag inte är your average rapper med svår uppväxt osv.

Jag gillar enkla namn såsom Eminem, Logic, Common, Rakim, Yelawolf, Grieves, Hopsin och Nas, men även namn som Jay-Z, Joe Budden, Joell Ortiz och Henok Achido (lyssnar inte på honom) funkar.

Tjenare, samma här jag har nyss kommit ut med min första låt, men har bara döpt mig till mitt riktiga namn än så länge, Oskar, jag skulle också behöva hjälp me namn Förslag uppskattas
Citera
2013-07-24, 22:34
Medlem
Tips på bra artistnamn ?

Hej , jag undrar om jag skulle kunna få lite tips på ett bra artist namn ..
Jag har kommit på två namn som jag gillar

Pathogen

Flameheart

Men nu undrar jag om det är några bra namn ?
Eller om jag ska hitta på nåt annat ?

Tacksam för svar )
Citera
2013-07-24, 22:38
Medlem
Hajafintens avatar
Ta dig ett namn som betyder något för dig själv. Så som tex Nääk gjorde.

Vad är det för typ av musik?
Citera
2013-07-24, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hajafinten
Ta dig ett namn som betyder något för dig själv. Så som tex Nääk gjorde.

Vad är det för typ av musik?

Electro house
Citera
2013-07-24, 23:14
Medlem
Rockshow
Ingenfantasi
Nofantasy
Nomind
Imstupid
Isuck
Suck-a-tree