2014-09-23, 21:45
Medlem
SparkMans avatar
Hej,

Efter att ha läst tråden om Debatt 18/9 som behandlar bemötandet av SDs väljare och "svenska" killar som åker till Syrien för att kriga för IS ( (FB) Debatt 22.00 SvT1. Hur ska sverigedemokrater bemötas?) och därefter sett debatten så blev jag lite inspirerad av Rashid Musas svar på Hanna Wighs fråga om han fördömer killarnas handlingar (att åka till Syrien och kriga för IS). Det första han säger är nämligen att frågan är väldigt islamofobisk. Händer ca 32 minuter in i klippet.

Helt plötsligt var det som att en lampa tändes ovanför mitt huvud och jag kände mig som världens lyckligaste pojke. Hade det inte varit helfestligt att låta kreativiteten flöda och göra massa meme:s av denne Rashid med koppling till att någonting är väldigt islamofobiskt?

Här kommer en bild som skulle kunna användas som mall (tagen från programmet i samband med hans uttalande):
http://bayimg.com/cAaghaAGJ

Här kommer ett exempel:
http://bayimg.com/CAagmaagJ

Dessa memes skulle sedan kunna spridas hejvilt på sociala medier så fort det både passar och inte passar att använda en meme för att påstå att en fråga, en fakta, ett påstående eller whatever är väldigt islamofobiskt ända tills Rashid och hans vänner får nys om denna tråden och gråter ut i kvällspressen
Senast redigerad av SparkMan 2014-09-23 kl. 21:47.
Citera
2014-09-23, 22:12
Bannlyst
Sämsta jag läst/sett på länge
Citera
2014-09-25, 12:29
Medlem
Rashid Musa!

Hur många citat har denne man samt uttalanden ?
Att begära att jag tar avstånd från ISIS är väldigt islamofobiskt

Skulle själv vilja skriva, Att begära att jag tar avstånd från ISIS är väldigt logiskt.
Citera
2014-09-26, 00:29
Moderator
Fear2bes avatar
Ämnen sammanfogade/Mod.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in