2014-09-21, 10:24
Medlem
Hej!

Har hamnat i en situation som gör mig så himla frustrerad. Har nyligen börjat handla ganska regelbundet i en butik här i stan, vilket inte direkt var något jag reflekterade över. Det är bara det att varje gång jag kommer dit så är det nästan alltid samma kille som hjälper mig och när det är någon annan som ska hjälpa mig kommer han alltid och lägger sig i. Han hälsar alltid och ler glatt, skämtar och säger att jag alltid är välkommen dit samt att det är så roligt när jag kommer förbi. Han frågar dessutom väldigt mycket saker om mig. De allra flesta som jobbar i butiken är väldigt snälla och roliga, men det är någonting med den där killens sätt att titta på mig och skämta som får mig att undra om han är intresserad. Så hörni, hur vet man om en kille är intresserad eller bara charmig och allmänt trevlig?
Citera
2014-09-21, 10:31
Medlem
Alltså, det skiljer sig ju från person till person men generellt sätt skulle jag säga att han var intresserad ja!

Skadar ju inet att fråga om han skulle vilja byta nummer eller så om du själv är intresserad så får du det ju bekräftat!
Citera
2014-09-21, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arithmos
Alltså, det skiljer sig ju från person till person men generellt sätt skulle jag säga att han var intresserad ja!

Skadar ju inet att fråga om han skulle vilja byta nummer eller så om du själv är intresserad så får du det ju bekräftat!

Jag har aldrig gjort något liknande, så det känns som om det skulle bli jobbigt om han sa nej. Vet inte riktigt hur jag skulle lägga fram det heller.
Citera
2014-09-21, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moonracer
Jag har aldrig gjort något liknande, så det känns som om det skulle bli jobbigt om han sa nej. Vet inte riktigt hur jag skulle lägga fram det heller.

Hehe, förstår det.
Ja om du inte direkt vågar slå till på det, fortsätt bara prata i en längre konversation nästa gång då, se om han gör ett move.

I värsta fall får du bara ett nej om du frågar, är inte så farligt faktist!
Citera
2014-09-21, 11:10
Medlem
Situationen är komplex eftersom i service yrket krävs social kompetens och en goodwill bland kunder, därför så smörar en service människa lite mer än vanligt. Men jag säger endå att det lutar åt din favör.
Citera
2014-09-21, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungconny88
Situationen är komplex eftersom i service yrket krävs social kompetens och en goodwill bland kunder, därför så smörar en service människa lite mer än vanligt. Men jag säger endå att det lutar åt din favör.

Det här är precis det jag tänker och undrar. Vågar inte direkt lägga in en stöt om han bara vill vara trevlig mot kunden liksom.
Citera
2014-09-21, 11:27
Medlem
S-bockens avatar
Ligg med honom så får du veta om han är intresserad av dig.
Citera
2014-09-21, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungconny88

Jo tyvärr blir det ju lite udda i och med den branchen men jag hade kört på iallafall. Men om TS visar intresse så finns det ju stor chans för att han också har det.
Citera
2014-09-21, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S-bocken
Ligg med honom så får du veta om han är intresserad av dig.

Citera
2014-09-21, 11:31
Medlem
Hur visar man bäst intresse då, utan att vara allt för uppenbar? Vi är båda ganska skämtsamma.
Citera
2014-09-21, 11:31
Medlem
SnobbenLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moonracer
Hej!

Har hamnat i en situation som gör mig så himla frustrerad. Har nyligen börjat handla ganska regelbundet i en butik här i stan, vilket inte direkt var något jag reflekterade över. Det är bara det att varje gång jag kommer dit så är det nästan alltid samma kille som hjälper mig och när det är någon annan som ska hjälpa mig kommer han alltid och lägger sig i. Han hälsar alltid och ler glatt, skämtar och säger att jag alltid är välkommen dit samt att det är så roligt när jag kommer förbi. Han frågar dessutom väldigt mycket saker om mig. De allra flesta som jobbar i butiken är väldigt snälla och roliga, men det är någonting med den där killens sätt att titta på mig och skämta som får mig att undra om han är intresserad. Så hörni, hur vet man om en kille är intresserad eller bara charmig och allmänt trevlig?

Vill du att han ska vara intresserad? Alltså du skriver att du är frustrerad.

Varför?

För att du inte vill bli raggad på, men samtidigt känner dig tvungen att vara trevlig tillbaks?

Eller..

För att du är intresserad men inte vågar ragga tillbaks ifall han bara är trevlig?

Prata klarspråk så gamle snobben förstår
Citera
2014-09-21, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnobbenL
Vill du att han ska vara intresserad? Alltså du skriver att du är frustrerad.

Varför?

För att du inte vill bli raggad på, men samtidigt känner dig tvungen att vara trevlig tillbaks?

Eller..

För att du är intresserad men inte vågar ragga tillbaks ifall han bara är trevlig?

Prata klarspråk så gamle snobben förstår

Han är hur charmig och rolig som helst och jag skulle absolut vilja lära känna människan. Frustrerad blir jag bara för att jag inte vet om han är intresserad eller bara trevlig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in