2014-09-30, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ahru
slänger iväg en undran lite akut. ska träffa läkaren på utredningen imorgon. är det troligt att det blir piss första gången lr brukar man träffa läkaren flera gånger o piss sker vid slutet? hade tänkt vara ren men har inte kunnat sköta jobbet/annat utan, närmaste tiden. har planerat "sjmedicineringen" fel. borde jag skjuta på läkartiden nån dag?

Har du dokumenterat missbruk? Om svaret är, ja, och det inte är privatdoktor, så räkna med piss.
Citera
2014-09-30, 18:23
Medlem
ADD/ADHD är personlighetsdrag och flera länder avfärdar det som en riktig diagnos öht. Du blir nerknarkad av samhället för de inte orkar med dig med "apotekstjack" ala ritalin och amfetamin. Du lär leva mycket kortare tid av din "medicin" pga det tär på kroppen enormt, de flesta organen etc. Med 100 "adhdfall" jag känner har inte ritalin eller amfetamin hjälpt, bara till en början för att förvärra allt senare.

Kom inte med att "adhdpersoner blir koncentrerade" på centralstimulantia, de blir _alla_ i rätt dos.

Alla har personlighetsdrag av ADD/ADHD under uppväxten och centralstimulantia hjälper bara för stunden.

Läkarna skiter i om du får en hjärtinfarkt 5 år senare pga din "medicin" då de tjänar enormt på dig som en återkommande kund (gäller de flesta knarkmediciner, därav avfärdas cannabis och psykedelia som kan hjälpa i längden utan att behöva ta det mer) men då kan ju inte dessa hjältar *host* läkarlangarna tjäna pengar på ditt beroende.

Känner ingen som ritalin&amfetamin hjälpt i längden, även om dessa var ruskiga "damp-ungar", enbart gjort saken värre.
Senast redigerad av heyhey1 2014-09-30 kl. 18:30.
Citera
2014-09-30, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heyhey1
ADD/ADHD är personlighetsdrag och flera länder avfärdar det som en riktig diagnos öht. Du blir nerknarkad av samhället för de inte orkar med dig med "apotekstjack" ala ritalin och amfetamin. Du lär leva mycket kortare tid av din "medicin" pga det tär på kroppen enormt, de flesta organen etc. Med 100 "adhdfall" jag känner har inte ritalin eller amfetamin hjälpt, bara till en början för att förvärra allt senare.

Kom inte med att "adhdpersoner blir koncentrerade" på centralstimulantia, de blir _alla_ i rätt dos.

Alla har personlighetsdrag av ADD/ADHD under uppväxten och centralstimulantia hjälper bara för stunden.

Läkarna skiter i om du får en hjärtinfarkt 5 år senare pga din "medicin" då de tjänar enormt på dig som en återkommande kund (gäller de flesta knarkmediciner, därav avfärdas cannabis och psykedelia som kan hjälpa i längden utan att behöva ta det mer) men då kan ju inte dessa hjältar *host* läkarlangarna tjäna pengar på ditt beroende.

Känner ingen som ritalin&amfetamin hjälpt i längden, även om dessa var ruskiga "damp-ungar", enbart gjort saken värre.

Kunde inte ha skrivit det bättre själv, är i ett missbruk och har varit så under en längre tid, får metylfenidat utskrivet men jag rör inte skiten. På nått sätt så vill man göra det enkelt för sig själv och få svar på varför man mår som man gör, och istället för att rannsaka sig själv med ens psykiska problem som stämmer väl in på add/adhd , så får man en diagnos och blir beroende av någonting annat, som tar desto mer på psyket än de opiater och benso jag äter dagligen.
Citera
2014-10-04, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalleochchokladfabriken
Har du dokumenterat missbruk? Om svaret är, ja, och det inte är privatdoktor, så räkna med piss.

Hum dokumenterad inte vad jag mins. Hur som haver, tiden blev uppskjuten. ser till att vara ren då ifall.

Men det är väl ändå inte personligheten som gör funktionsnedsättningen?
Det är ju nedsatt produktion av något ämne i kroppen som är grejen.
Funderar på att skippa piller om det blir aktuelt. Blir en mes på metylfenidat men skulle inte tacka nej till etylfenidat
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in