2014-09-21, 07:15
Medlem
Ryska-Krafters avatar
Hej!

Måste lämna rena prover nu i 6 veckor som sagt. Men vad händer om de hittar spår av rc-benso? Måste man börja om från ruta ett då?
Citera
2014-09-21, 08:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ryska-Krafter
Hej!

Måste lämna rena prover nu i 6 veckor som sagt. Men vad händer om de hittar spår av rc-benso? Måste man börja om från ruta ett då?

Jag påbörjade en aspergers-utredning men när provet visade positivt på thc avbröt de den helt och hållet och sa att de inte kunde använda resultaten från testerna vi gjort.

Skam den som ger sig, i min kamp för att shoppa fler diagnoser har jag också påbörjat en add-utredning och kunde göra den första intervjun, men måste lämna tre rena prover innan vi kan fortsätta.

Jag antar att det händer samma sak om det blir positiva prover igen, att de avbryter den helt och det är kört. Men det är bara en gissning, kanske skiljer sig åt mellan olika diagnoser.

Tycker det är dumt att chansa i vilket fall som helst. Diagnosen lär ju bli felställd om du sitter och knaprar piller under tiden, då har man inte riktigt koll på hur man är normalt.
Citera
2014-09-21, 08:19
Medlem
Citat:
Hej!

Jag fick börja om från början tills jag hade 3 månader dokumenterad drogfrihet.
Dock hade jag sagt till läkaren i förväg att jag rökte ibland..
Citera
2014-09-21, 08:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av macdre
Jag fick börja om från början tills jag hade 3 månader dokumenterad drogfrihet.
Dock hade jag sagt till läkaren i förväg att jag rökte ibland..

6 veckor, 3 rena prover, 3 månader, 6 månader. Du får börja om, du har sumpat din chans.

Det verkar ju som att det inte finns några generella riktlinjer utan att varje läkare bestämt själv hur det ska se ut?
Citera
2014-09-21, 08:52
Medlem
bongloards avatar
Citat:
Hej!

Rekommenderar att du skippar alla substanser. Var inte rädd att må dåligt under utredningen utan visa det för dem att det är kaos i skallen. En ADD utredning kan ge dig medicin men du bör ändå få förståelse över ditt betéende eftersom att medicinen måste kombineras med livsstil för att få god kontroll över symptomerna.

Är du ren 6 veckor så sparar du pengar du vanligtvis lagt på droger. Du lär dig mycket nyttigt om dig själv, du får hjälp av läkare och psykolog och tillslut kan du få apotekstjack nästan gratis varje månad.

Har nyligen gått igenom en utredning, jag lovar dig att det är värt att gå all-in för att få utredningen rätt. Lycka till!
Citera
2014-09-21, 09:22
Medlem
Ryska-Krafters avatar
tack för svaren!

har ju klarat 6 veckor förr så borde ju göra det nu med!
så ska ta mig genom det här!
Citera
2014-09-21, 09:22
Medlem
Gör som mig, fixa det privat så slipper du up, och sånt där trams.

Edit; och självfallet få metylfenidat utskrivet av psykdoktorn.
Senast redigerad av kalleochchokladfabriken 2014-09-21 kl. 09:28.
Citera
2014-09-21, 09:28
Medlem
Ryska-Krafters avatar
har redan lämnat ett prov, det borde vara rent så bara härda lite sen! så trött på allt som har med droger att göra!

Är väl lättare sagt än gjort att få tag på någon som fixar det privat?

Citat:
Ursprungligen postat av kalleochchokladfabriken
Senast redigerad av Ryska-Krafter 2014-09-21 kl. 09:30. Anledning: edit
Citera
2014-09-21, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalleochchokladfabriken

Edit; och självfallet få metylfenidat utskrivet av psykdoktorn.
Hur gör man det privat? Kostnad osv?

Jag har tänkt ta mitt tillfälle i akt och bli drogfri samtidigt som jag ska göra min ADHD utredning (måste ju pissa, så då blir det enklare för mig att sluta med mitt weed), börjar om exakt 10 dagar. Detta ska göras inom den offentliga sektorn.

Hur/var vänder man sig privat? Jag har fått remiss till capio läkargruppen, och det är ju privat? Men fick komma dit via VC.
Citera
2014-09-22, 00:15
Medlem
hassehustlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demma

Jag har tänkt ta mitt tillfälle i akt och bli drogfri samtidigt som jag ska göra min ADHD utredning (måste ju pissa, så då blir det enklare för mig att sluta med mitt weed), börjar om exakt 10 dagar. Detta ska göras inom den offentliga sektorn.

Hur/var vänder man sig privat? Jag har fått remiss till capio läkargruppen, och det är ju privat? Men fick komma dit via VC.

Komiskt. vi haft borgarna i 8 år som styrt upp gratis sjukvård till alla under 25 år och även privatiserat kring sjukvård och medicin. Hur missar man det?

Capio är privatiserat men ändå inte, dom flesta kliniker har ett slags avtal med dom statliga sjukhusen, där avtalet säger att dom jobbar efter exakt samma normer som dom gör (nåt sånt, vet inte exakt) Men att tillägga varför du blev skickad dit via vårdcentralen så kanske det hade med vaccin och göra? Tror dom är ensamma på att ha den patenten i Sverige. cash rules everything..

Att många knöt åt sig det avtalet var ju just för att få till sig mer kunder + det blir även gratis där med under 25, blir precis som att gå till vårdcentralen fast du har en bättre kontakt med din läkare och man är inte lika rädd för att skriva ut narkotikapreparat till unga människor. Pest eller kolera är det. Men självklart ligger ju priserna precis som dom gör på sjukan, annars skulle dom dö rätt fort i branschen.

Jag har en vän som fick lyrica utskrivet i två år, samt imovane mot sin grova ångest och ett inte fejkat men däremot överdrivet axelproblem. Det hade aldrig en läkare på sjukan gjort då han vet att det kan påverka hans karriär för all evighet. En privat läkare gör lite mer som han vill, även om dom är knutna med ett avtal. Så länge ingenting är narkotikaklassat så skriver han ut saker jävligt omgående om du vet vad du ska säga och göra. Vet dock inte om alla fungerar så, det är väldigt olika vart du hamnar. Man bör höra sig för och kolla upp saker, man vill ju inte hamna hos Dr Snuggles som bara glider på en räkmacka och skriver ut hejsvejs heller.

Vill inte påstå att lyrican har hjälpt min vän speciellt mkt, mer än att han fick tillbaka körkortet.
Citera
2014-09-22, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Demma

Finns en psykiatriker i upplands området som kanske tar 10 k elr nått. Klart och fixat. Inte seriös med andra ord.
Själv ringde vi socialstyrelsen i stockholm och frågade om de kunde rekomendera någon lämplig.
De hörde av sig senare och rekomenderade en. Kostade ca 35 k allt som allt.
Citera
2014-09-28, 20:04
Medlem
slänger iväg en undran lite akut. ska träffa läkaren på utredningen imorgon. är det troligt att det blir piss första gången lr brukar man träffa läkaren flera gånger o piss sker vid slutet? hade tänkt vara ren men har inte kunnat sköta jobbet/annat utan, närmaste tiden. har planerat "sjmedicineringen" fel. borde jag skjuta på läkartiden nån dag?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in