Citat:
Ursprungligen postat av
Demma
Hur gör man det privat? Kostnad osv?
Jag har tänkt ta mitt tillfälle i akt och bli drogfri samtidigt som jag ska göra min ADHD utredning (måste ju pissa, så då blir det enklare för mig att sluta med mitt weed), börjar om exakt 10 dagar. Detta ska göras inom den offentliga sektorn.
Hur/var vänder man sig privat? Jag har fått remiss till capio läkargruppen, och det är ju privat? Men fick komma dit via VC.
Komiskt. vi haft borgarna i 8 år som styrt upp gratis sjukvård till alla under 25 år och även privatiserat kring sjukvård och medicin. Hur missar man det?
Capio är privatiserat men ändå inte, dom flesta kliniker har ett slags avtal med dom statliga sjukhusen, där avtalet säger att dom jobbar efter exakt samma normer som dom gör (nåt sånt, vet inte exakt) Men att tillägga varför du blev skickad dit via vårdcentralen så kanske det hade med vaccin och göra? Tror dom är ensamma på att ha den patenten i Sverige. cash rules everything..
Att många knöt åt sig det avtalet var ju just för att få till sig mer kunder + det blir även gratis där med under 25, blir precis som att gå till vårdcentralen fast du har en bättre kontakt med din läkare och man är inte lika rädd för att skriva ut narkotikapreparat till unga människor. Pest eller kolera är det. Men självklart ligger ju priserna precis som dom gör på sjukan, annars skulle dom dö rätt fort i branschen.
Jag har en vän som fick lyrica utskrivet i två år, samt imovane mot sin grova ångest och ett inte fejkat men däremot överdrivet axelproblem. Det hade aldrig en läkare på sjukan gjort då han vet att det kan påverka hans karriär för all evighet. En privat läkare gör lite mer som han vill, även om dom är knutna med ett avtal. Så länge ingenting är narkotikaklassat så skriver han ut saker jävligt omgående om du vet vad du ska säga och göra. Vet dock inte om alla fungerar så, det är väldigt olika vart du hamnar. Man bör höra sig för och kolla upp saker, man vill ju inte hamna hos Dr Snuggles som bara glider på en räkmacka och skriver ut hejsvejs heller.
Vill inte påstå att lyrican har hjälpt min vän speciellt mkt, mer än att han fick tillbaka körkortet.