Citat:
Ursprungligen postat av
anonym.hedonist
Livet är absurt, självmord är absurt, ett hopp av tro är absurt. Vad fan skall jag göra nu?
Studera filosofi såklart! Det är det universella receptet på existentiella plågor.
Jag var ängslig fram till tonåren. Därefter blev jag sorgsen. Svårt att avgöra vilket som är ljusast. Hur lång tid krävs för att kalla någonting för en
period? Jag har såklart haft tidsspann där jag varit tillfreds, eller rent av lycklig, men som övergripande bild upplever jag mig som en nedstämd och evinnerligt grubblande figur -- om än glad utåt.
Nåväl. Man är åtminstone inte olycklig under påverkan av rusmedel (läs: någonting med tillfällig psykologisk effekt) i form av droger, dopaminkickar eller kärlek och förälskelse. Även om jag faktiskt -- tro det eller ej -- föredrar att vara vid mina sinnens fulla bruk. Sedan kan man såklart gotta sig i att man faktiskt har
rätt om man är av uppfattningen att livet är ett lidande och en börda, i motsats till de flestas påtagligt märkliga optimism rörande fenomenet existens.
Citat:
Ursprungligen postat av
733215
Nämn ålder & kön, danke

Jag är strax över tjugo och man, så någon ålderdomlig visdom kan jag inte göra anspråk på.