Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2014-09-21, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrutte-fjutte
svensson liv är till för folk som bara vill följa strömmen och folk som är hjärntvättade idioter. Det handlar om att man vill leva i förnekelse hela sitt liv.

Vad är motsatsen till ett svensson liv enligt dig ? Eller kan du ge något alternativ?
Citera
2014-09-21, 16:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Iloveknox
Vad är motsatsen till ett svensson liv enligt dig ? Eller kan du ge något alternativ?
Att leva fritt är motsatsen. Bli självförsörjande
Citera
2014-09-21, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrutte-fjutte
Att leva fritt är motsatsen. Bli självförsörjande

Utveckla gärna..
Citera
2014-09-21, 16:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Iloveknox
Utveckla gärna..
Man kan odla sin egen mat och producera sin egen el. Då behöver man inte jobba lika mycket och kan ägna tid åt saker som man tycker om och leva på sina egna villkor. Man kan la flytta ut på landet.
Citera
2014-09-21, 16:55
Bannlyst
Jag är fortfarande fast i systemet på grund utav ekonomin. Jag jobbar med att bli ekonomiskt oberoende så att jag kan lämna samhället, köpa mark och ha mitt egna place där jag kan bygga för livsmedel och fånga kött/fisk med mina egna händer, då vet jag att maten inte är genmodifierad och behandlad av stora företag, slipper media och trenderna, hur man ska vara en viss tid på året och hur man ska se ut. Jag vill inte vara en del utav den hysterin längre.

Har tyvärr inte kommit dit än, men är på god väg. Eftersom att jag är smittad av systemets beroendeframkallande av att äga materiella saker så blir det svårare, eftersom att jag inte vill leva i en hydda och vill ha tillgång till teknologi, ett snyggt boende och område lär jag ha. Det är ett beroende som jag försöker bli av med, fast det är svårt. Dessutom så vill jag kunna vara in tune med vad som händer runtom i världen när jag känner för det.
Citera
2014-09-21, 16:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av heaven.on.earth
Jag är fortfarande fast i systemet på grund utav ekonomin. Jag jobbar med att bli ekonomiskt oberoende så att jag kan lämna samhället, köpa mark och ha mitt egna place där jag kan bygga för livsmedel och fånga kött/fisk med mina egna händer, då vet jag att maten inte är genmodifierad och behandlad av stora företag, slipper media och trenderna, hur man ska vara en viss tid på året och hur man ska se ut. Jag vill inte vara en del utav den hysterin längre.

Har tyvärr inte kommit dit än, men är på god väg. Eftersom att jag är smittad av systemets beroendeframkallande av att äga materiella saker så blir det svårare, eftersom att jag inte vill leva i en hydda och vill ha tillgång till teknologi, ett snyggt boende och område lär jag ha. Det är ett beroende som jag försöker bli av med, fast det är svårt. Dessutom så vill jag kunna vara in tune med vad som händer runtom i världen när jag känner för det.
Du tänker precis som jag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in