2014-09-19, 12:57
Medlem
Skulle ni välja Dali Zensor 5 eller Q Acoustics 2050i till en Sonos Connect Amp och varför?
Citera
2014-09-19, 18:21
Medlem
Fredrik81s avatar
Jag köpte för ca 2 veckor sedan Sonos connect amp samt Dali ikon 1mk2 (http://www.hifiklubben.se/Products/dali-ikon-1-mk2-kompakthogtalare-29184/).

Valde stativ högtalare pga att dom inte tar så mycket plats samt att dom är något lättare att driva.

Dom låter mycket större än dom ser ut! Diskanten är galet högupplöst (twin diskant: band+soft-dome). En nackdel är att dom är väldigt kräsna med vad man matar dom med. Så det kan du ha i åtanke när du väljer högtalare, riktigt bra blir det ju självklart när man strömmar Flac eller annan musik från datorn eller nas som inte är sönderkomprimerad.

Svårt att rekomendera någon en högtalare. Ta med din musik till Hifi-klubben och lyssna,lyssna,lyssna! Sedan spelar ju typ av kablar mellan högtalare och förstärkare också roll.

Lycka till!
Citera
2014-09-20, 16:06
Medlem
Fittsparks avatar
Jag skulle valt Zensor 5an.
Varför?
För att jag kört Zensor sen de kom ut.

Just nu har jag 7an som 2.0-system till tv och lyssnar på musik i det rummet ibland, när damen ockuperat musikrummet.
Citera
2014-09-22, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik81
Jag köpte för ca 2 veckor sedan Sonos connect amp samt Dali ikon 1mk2 (http://www.hifiklubben.se/Products/dali-ikon-1-mk2-kompakthogtalare-29184/).

Valde stativ högtalare pga att dom inte tar så mycket plats samt att dom är något lättare att driva.

Dom låter mycket större än dom ser ut! Diskanten är galet högupplöst (twin diskant: band+soft-dome). En nackdel är att dom är väldigt kräsna med vad man matar dom med. Så det kan du ha i åtanke när du väljer högtalare, riktigt bra blir det ju självklart när man strömmar Flac eller annan musik från datorn eller nas som inte är sönderkomprimerad.

Svårt att rekomendera någon en högtalare. Ta med din musik till Hifi-klubben och lyssna,lyssna,lyssna! Sedan spelar ju typ av kablar mellan högtalare och förstärkare också roll.

Lycka till!
Det blev Zensor5rna, tack för infon ändå! De du tipsade om kanske är på gränsen till för trögdrivna för Sonos Connect Amp:en också. Dali har dock verkligen en karaktär på flera av sina högtalare som jag gillar, är sjukt nöjd! Grymt tryck i dem också om man drar på basen, ingenting som jag gör men det finns där om man vill, blev överraskad av det. Men klarheten och detaljerna är vad jag gillar med Zensor5rna.
Citera
2014-09-22, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fittspark
Jag skulle valt Zensor 5an.
Varför?
För att jag kört Zensor sen de kom ut.

Just nu har jag 7an som 2.0-system till tv och lyssnar på musik i det rummet ibland, när damen ockuperat musikrummet.
Det blev Zensor5-orna, i mina öron (jag vet att det är subjektivt) så lät mellanregistret lite bättre i Zensor5 än i Zensor7 vilket passar min lyssning bättre så jag är sjukt nöjd med mitt personliga val. 7-orna är dock bättre på annat som du vet, grymma högtalare båda två!
Citera
2014-10-03, 23:12
Medlem
Fredrik81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrjs
Det blev Zensor5rna, tack för infon ändå! De du tipsade om kanske är på gränsen till för trögdrivna för Sonos Connect Amp:en också. Dali har dock verkligen en karaktär på flera av sina högtalare som jag gillar, är sjukt nöjd! Grymt tryck i dem också om man drar på basen, ingenting som jag gör men det finns där om man vill, blev överraskad av det. Men klarheten och detaljerna är vad jag gillar med Zensor5rna.

Härligt att du blev nöjd. Gillar också Dali skarpt. Var inne på en av Hifi-klubbens butiker och av en slump spelade dom musik på ett par Zensor, jag föll pladask för Dalis högtalare. Det är verkligen så man stampar takten och tycker det är riktigt kul att lyssna på musik! Är sjukt nöjd med mina Dali ikon☺. Vad kör du för kablar till din anläggning då?

MVH Fredrik
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in