2005-11-07, 08:39
Medlem
malescas avatar
"I tusental år!"
Citera
2005-11-07, 16:41
Medlem
Bra reklam hur för vem? Det beror ju på vad man menar med "bra". Den bästa reklamen för reklammakarna eller uppdragsgivarna är förstås den där alla lägger firmamärket på hjärnan och helst köper produkten. Detta behöver verkligen inte sammanfalla med vad tittaren tycker är roligt att se på.

Själv tycker jag den där "Kom nu lilla hissen ..." är riktigt rolig, men jag har ingen aning om vad det är reklam för. Däremot har vissa tvättmedels- och diskmedels-märken gnuggats in i mitt medvetande även om jag tycker den reklamen är utomordentligt fånig.
Citera
2005-11-07, 23:25
Medlem
Krungtheps avatar
Comviq´s reklam där det mannen kom hem lite oväntat och fann sin hustru i sängen --Men älskling är du dålig?

Då ringer det, han börjar fumla med sin telefon men det är inte den som ringer, ut ur garderoben kommer Rune(?) näck, går fram till sina byxor tar upp telefonen och svarar --ja, tjena det är Rune
Citera
2005-11-08, 02:07
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joannaw
Själv tycker jag den där "Kom nu lilla hissen ..." är riktigt rolig,

Man anar liksom en massiv hjärtinfarkt inom en snar framtid på den mannen....
Citera
2005-11-08, 08:10
Medlem
Lastbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shivaspace
Killen till sin bakfulla tjej
- Hade du kul på företagsfesten igår?
Alltså jag har aldrig fattat den. Kan någon hjälpa?
Citera
2005-11-08, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lastbil
Alltså jag har aldrig fattat den. Kan någon hjälpa?

Tjejen har gjort något "olämpligt" på firmafesten som killen kanske inte tycker om, därför får han huvudvärksglaset istället.

Jag gillar annars diarréreklamen. "ÅH NEJ, DIARRÉ!". Avslutas med en lång skojig text också.
Citera
2005-11-08, 15:37
Medlem
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lokomotiv
Tjejen har gjort något "olämpligt" på firmafesten som killen kanske inte tycker om, därför får han huvudvärksglaset istället.

Typ har 4 okända mäns kroppsvätskor i sig....
Citera
2005-11-08, 16:20
Medlem
comuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikbe
Den är rätt kul där en snubbe tappar ner en Bouilabaiss (stavning?) på balkongen under honom. Vad är det reklam för?

Skrattade faktiskt till när jag läste det där, grymt skoj när dom på våningen nedanför bara sitter och berättar entusiastiskt hur oväntat det var att bli nerstänkta med mat.

Annars så är mina favoriter de reklamerna som är så dåliga att man inte kan låta bli att skratta åt dom. En gammal favorit var dom första tokdubbade reklamerna för Riesen när någon stoppade folk i nåt köpcenter för att få dom att provsmaka Riesen.

Det finns en annan reklam som man nästan viker sig på golvet av skratt av bara för att den är så fruktansvärt dålig. Reklamen är för nåt rengöringsmedel, har för mig att det heter nåt med "pang", nån som kan hjälpa mig?
Citera
2005-11-08, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Man anar liksom en massiv hjärtinfarkt inom en snar framtid på den mannen....
Jo. Det värsta är att jag på sätt och vis kan känna igen mig själv i vissa situationer även om jag behärskar mig en aning bättre.
Citera
2005-11-09, 16:12
Medlem
Tjejerna som figurerar nu, en blond och en typ mellanöstern tjej i The Stadiums annonser. Info om dessa, ålder?
Citera
2005-11-09, 19:30
Medlem
Tre reklamen där en telefonist svarar JA på allt och så tror hennes kollega att hon säger ja till hans date. Rätt kul
Citera
2005-11-18, 03:19
Medlem
Oddballs avatar
Jag vill inte tycka om Skandia men deras reklam där mamman och pappan med sin nyfödda bebis pratar om barnförsäkringar och mamman säger att de har den bästa försäkringen som hon hittade och den är i Skandia, varvid ungen börjar tokgrina är rolig!! "Med vårt rykte så måste vi ha den bästa barnförsäkringen."

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in