En reklam jag har sett på bio några gånger, som verkligen passar på bio. Tycker den är riktigt vacker med det ljudet och bilden. Tror det är Vattenfall, deras el som används på SF:s biografer. Vet ni?
En reklam jag har sett på bio några gånger, som verkligen passar på bio. Tycker den är riktigt vacker med det ljudet och bilden. Tror det är Vattenfall, deras el som används på SF:s biografer. Vet ni?
Ja, den är fin. Sitter alltid och myser när den kommer upp på duken.
Humor kan ju göra en reklam bra, fast än den inte riktar sig mot produkten.
Här är ett bra exempel på reklam med humor som enkelt förklarar sitt budskap.
"German coast gard" http://www.youtube.com/watch?v=rg0fmaCSDPg
För typ en livstid sen (dvs 8,9 år eller nått) fanns en reklam som var så fruktansvärt rolig, saknar den fortfarande! Det var reklam för ngn skurborste eller något i den stilen, som hette Swipper. Och i slutet på reklamfilmen sjöng en överhurtig röst: "Swipper går så lätt, liknar ingenting ni sett. Hipp hipp hurra för Swipper!"
Så himla störtskön...
Glocalnet har ju haft en hel del roliga reklamer. "But not as low as Glocalnet..."
Någon som minns reklamerna Tele2 körde med när de först lanserade? De använde klipp från "Goldfinger" där de dubbat över dialogen. Minns att Bond hette Jens Bonde, och tycker mig minnas att Tele2s nummer började med 007 eller något ditåt.
Sen fanns en reklamfilm för några år sen, för pensionssparande eller nåt, med två småtjejer i en ridhall. Något i stil med:
Småtjej1: Nu när vi fyllt 9, då får vi 90kr i månaden! När vi fyller 10 då får vi 100kr i månaden!
Småtjej2: Tänk, när vi fyller 60, då får vi 600kr i månaden!
Fjortisridtjej: Men hallå? 600 i månaden?
Småtjej2: *med förundrar röst* Aaaaa...
En reklam som satt sig i mitt huvud som gick för kanske 6 år sedan var den där med Åke som klättrat upp i ett träd och vägrade komma ner om inte maten smakade som den gjorde förr.
Jag minns spec:
Tant 1: Åke, kom ner!
Tant 2: Kom ner nuuu!
Tant 1: Hur ska vi få ner honom?
Just det där älskar jag...Ingen som vet var man kan hitta den nu?