2007-05-13, 15:49
Medlem
Lottos avatar
Reklamen där snubben bygger en fågelholk, fast borrar ett för litet hål och fågeln kommer i hög fart och fastnar i hålet, riktigt kul.
Citera
2007-05-18, 19:31
Medlem
För några dagar sen såg jag en reklam för någon underlivssalva för kvinnor. Tjejen i reklamen sjunger och lyssnar på musik i hörlurar samtidigt som hon kliar sig mellan benen utanpå jeansen. Då kommer det in några killar och hon blir medveten om vad hon håller på med. Någon som vet vilken reklam jag pratar om? Kan tänka mig att någon feminist anmäler denna reklam till ERK
Citera
2007-05-22, 19:42
Medlem
SweetAsss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yourfriend
För några dagar sen såg jag en reklam för någon underlivssalva för kvinnor. Tjejen i reklamen sjunger och lyssnar på musik i hörlurar samtidigt som hon kliar sig mellan benen utanpå jeansen. Då kommer det in några killar och hon blir medveten om vad hon håller på med. Någon som vet vilken reklam jag pratar om? Kan tänka mig att någon feminist anmäler denna reklam till ERK

har för mig det är Pevaryl .
Citera
2007-05-26, 20:03
Medlem
LeonardHummers avatar
En jävligt fin, men bannad reklamfilm från tysklad är ju IKEA-reklamen om hur svenskar beter sig på midsommar:
http://www.youtube.com/watch?v=8I5BGsK5ZAU

Sedan hade Diesel många schyssta reklamfilmer nån gång i mitten av nittiotalet också, den med scouten och den som utspelas i vilda westen. Vet inte vad det finns klipp men ni som sett dom vet kanske vilka jag talar om.

Edit: hittade ett av klippen, det bästa enligt mig:
http://www2.adeater.com/bin/view.cgi?/usr2/internet/www/adeater/welcome2.html,1,ZurlW/MULTI/html/cinema.htmlZ
Citera
2007-05-27, 01:12
Medlem
Vagabondens avatar
Nya Glocalnet-reklamen...

...är faktiskt riktigt rolig. Där en skallig kille går runt och sjunger och gör "låga grejor".

Den gillar vi.
Citera
2007-05-27, 01:16
Medlem
Aaargh! condor!s avatar
Jag tycker inte den är bra. I övrigt tycker jag som Squalo att grunden för denna tråden är ganska svag. Även om jag gör det bästa för att inte vara forumpolis.
Citera
2007-05-27, 01:19
Medlem
Vagabondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squalo
Och det behöver du starta en tråd om? Bönder alltså...

I övrigt har du inget diskussionsunderlag?

Sorry, får skylla på den sena timmen...

Njae, ville mest säga det. Har ganska svårt för svensk reklam då den ofta är antingen putslustig, diskbänksrealistisk eller väldigt, väldigt PK.

Den här är lite skönt avvikande.
Citera
2007-05-31, 17:06
Bannlyst
Kommer nog alltid tycka att FESTIS reklamerna som anspelar på kokain är dem bästa. Gillade speciellt den som gick sist med den nyrike ryssen Ivan, hans fem flickvänner och en guldtoa. Hade hoppas på uppföjare, typ den colombianske kola kungen Pablo, New York mobstern Tony osv, den Afrikanske Diktatatorn i exil osv. Alla vill ha FESTIS.

Jag förknippade festis med tetrapack och barnkalas men efter kampanjen så kan jag täna mig köpa festis istället för en Coca-Cola på Pressbyrån när man är törstig.

/X
Citera
2007-06-02, 09:48
Medlem
calina85s avatar
Finns ju så många roliga/bra reklamer att det skulle ta hela dagen att lista upp.
Men en som ja minns är Lotto-Åke. Så dålig att den blir bra.
http://www.youtube.com/watch?v=mWx7bqQCbE4

En annan är en man som kommer in med en papegoja till djuraffären och går ungefär såhär(längesen jag såg den så minns ej exakt)
-Du vet papegojan jag köpte hos er tidigare idag
-Ja?
-Den är död
-Nej det är den inte den sover bara
-Jaså?ÅKE PÅKE VEIKE PEIKI*dunkdunk* (han slår papegojan två ggr i bordet), det här e vad jag kallar en död papegoja(han håller upp papegojan upp och ner och den är livlös.
Nån som vet vart man hittar den??Minns ej vad det var för reklam men så jävla rolig den var

Sista är också en klassiker som jag inte hittar nånstans. >Statoilreklam. En medelålders man tror jag snackar med sin blivande frus pappa(utländsk). Han frågar efter Statoil. Pappan säger typ "va?". Han försöker förklara men pappan verkar inte förstå så han visar hur man för in den där tankslangen i bensinluckan och säger "U know, statoil"(typ håller ena handen så att det är en liten öppning sen för in sitt finger emellan). Pappan blir förbannad och skället ut honom och säger något liknande "först gifter man sig, sen statoilar man.

Nån som minns? Vore kul att se dessa två klassiker igen.

Edit: På min jakt efter min statoilreklam(utan lycka) så hitta jag denna underbara reklam för statoil som jag aldrig sett men som lätt är en av de bästa reklamena jag sett. Helt underbar, snacka om dålig start på dagen

http://www.youtube.com/watch?v=_YdIWeb7de0
Citera
2007-06-04, 15:12
Medlem
C.Kellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av armzor
Reklam för någon bank, dina pengar mår bra hoss oss eller något i den stilen. Massa typer som springer runt och roar sig, påhittig!

Den är för Alecta.
Citera
2007-06-12, 08:44
Medlem
den bästa reklamen nu måste ändå vara Com hem reklamen

Pappa, När kommer mamma hem?
-Halv
hur gammal är du pappa?
-Halvgammal
Vad är ett halvsyskon pappa?
-måste du täcka halva bilden?
-Kan ni vara lite halvtysta nu andra halvlek börjar nu
Citera
2007-06-13, 21:25
Medlem
Digums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calina85
En annan är en man som kommer in med en papegoja till djuraffären och går ungefär såhär(längesen jag såg den så minns ej exakt)
-Du vet papegojan jag köpte hos er tidigare idag
-Ja?
-Den är död
-Nej det är den inte den sover bara
-Jaså?ÅKE PÅKE VEIKE PEIKI*dunkdunk* (han slår papegojan två ggr i bordet), det här e vad jag kallar en död papegoja(han håller upp papegojan upp och ner och den är livlös.
Nån som vet vart man hittar den??Minns ej vad det var för reklam men så jävla rolig den var

Skulle tippa på att det är Monty Pythons Dead Parrot-sketch du tänker på faktiskt. För jag har då aldrig hört talas om någon reklam som går så och även om det finns så skulle jag tippa på att denna var före allt var reklam heter, i alla fall så pass rolig reklam
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in