Åkestam Holst skriver:
Citat:
Åkestam Holst is passionate about communication that people want to engage with. What’s great about that is that our clients’ brands also benefit from people wanting to be part of their stories. This is what creates fans, supporters, likes, friends and customers. A crowd that is likely to become loyal, frequent consumers, or willing to pay a little extra to be included in the brand’s inner circle.
http://www.akestamholst.se/
Det är vad de anser vara grunden för bra reklam.
Bregott är ett märke de arbetar med. Jag minns när
Bregott lanserades 1969 och då var helt banbrytande eftersom folk dittills bara haft smör eller
Flora som alternativ. Smör för den som ville bre' på något gott under pålägget och
Flora om de vill bre' på mjukt. Smör har den dåliga egenskapen att det snabbt blir hårt vid lägre temperaturer.
Flora hade då den dåliga egenskapen att det smakade margarin.
Bregott blev en succé.
Nu har filmerna om korna på
Bregottpaketen rullat på med stort uppseende. Frågan är dock om det är bra reklam och om folk verkligen vill »vara en lojal anhängare som betalar lite extra för att tillhöra
Bregotts inre krets«?
Jag har inte köpt många, om ens något, paket
Bregott sedan den reklamen startade. Har jag gjort det så har det varit för att det varit ett bra extrapris.
Bra reklam numera är reklam som reklamköparen är beredd att betala mycket för.