Citat:
Ursprungligen postat av
Unity
Visst ska man läsa även vad rysk media skriver, men då ska man koppla in den väldigt skeptiska delen av hjärnan.
Ett bra råd gällande all media. Många tror att tredje statsmakten har till uppgift att granska, men uppgiften är att sälja sitt budskap till läsare/tittare samt, som en bonus, föra ut sina ägares åsikter på ett så subtilt sätt som möjligt.
Visst är t.ex. rt.com mer "propaganda" än genomsnittlig västmedia, men att tro att västmedia inte innehåller propaganda (i synnerhet när det gäller Ryssland) är lite för naivt. Den är mer förfinad än den ryska, men den finns helt klart där, hela tiden.