2014-09-18, 14:57
Medlem
VisitByIncubuss avatar
Hur ser du på medias och svenska medborgares sätt att behandla partiet och dess anhängare på? Jag förstår att du inte sympatiserar med SD:s politik (och det är inte om den detta inlägg handlar om) men hur uppfattar du exempelvis hur de andra partiernas förespråkare pratar om SD i media, hur de stänger ute dem från inflytande, hur de smutskastar dem i debatter, hur medias bevakning inte är rättvis och likriktad som mot de övriga partierna och så vidare?

Jag är nyfiken på hur du ser på detta. Kan det vara så att du inte alls tycker om hur de blir behandlade och är arg? Kan det vara så att du tycker det är helt rätt och att man får göra så? Kan det vara så att du tycker det är fel och att man borde prata med dem och bjuda in dem till samtal? Känner du att man ska nonchalera 800.000 svenskars röster bara det passar dina egna ändamål eller känner du att man får ta skiten nu när den ändå har träffat fläkten?

Vad SD-anhängaren tycker vet jag men vad tycker du som INTE röstade på dem. Känner du dig stolt över vår demokrati när du hör och ser vad som pågår?
Citera
2014-09-18, 15:10
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VisitByIncubus
Hur ser du på medias och svenska medborgares sätt att behandla partiet och dess anhängare på? Jag förstår att du inte sympatiserar med SD:s politik (och det är inte om den detta inlägg handlar om) men hur uppfattar du exempelvis hur de andra partiernas förespråkare pratar om SD i media, hur de stänger ute dem från inflytande, hur de smutskastar dem i debatter, hur medias bevakning inte är rättvis och likriktad som mot de övriga partierna och så vidare?

Jag är nyfiken på hur du ser på detta. Kan det vara så att du inte alls tycker om hur de blir behandlade och är arg? Kan det vara så att du tycker det är helt rätt och att man får göra så? Kan det vara så att du tycker det är fel och att man borde prata med dem och bjuda in dem till samtal? Känner du att man ska nonchalera 800.000 svenskars röster bara det passar dina egna ändamål eller känner du att man får ta skiten nu när den ändå har träffat fläkten?

Vad SD-anhängaren tycker vet jag men vad tycker du som INTE röstade på dem. Känner du dig stolt över vår demokrati när du hör och ser vad som pågår?

F.d vänsterpartist som nu röstade blankt. Jag tycker media och de andra partiernas behandling av SD må vara hänt men behandlingen av väljarna och den stora massan som i grund och botten är missnöjda med invandrings/integrationspolitiken är skrämmande.

Den är inget annat än pinsam och det var en av anledningarna till att jag vägrade rösta V. Det klassförakt som vänstersidan besitter just nu får mig att vilja spy.

Jag tycker, trots att jag är V, att de sju andra aprtierna gör fel som inte pratar med SD, antingen prata med dom rakt av eller annektera deras poltik. Det går inte att dalta med en befolkning och tro att djävulen har viskat i deras öra att de ska rösta si eller så. Vuxna människor röstar, 13 % röstade på SD, acceptera läget och förändra samhället i grunden eller se SD få 25 % och bli största parti.
Citera
2014-09-18, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VisitByIncubus

Moderaterna fick över 20% och dom får inte heller vara med och bilda regering, så vad är din poäng?
Citera
2014-09-18, 15:34
Medlem
Remloffs avatar
Att de andra partierna smutskastar SD i debatten må väl vara hänt, alla smutskastar alla.

Men nej, jag är inte förtjust i vare sig bevakningen eller det robusta uteslutandet från alla forum och jag ser detta som reellt kontraproduktivt. Det finns enligt min mening bara ett sätt att kritisera och/eller mota SD i grind på och det är på den icke hållbara ekonomiska politiken. Men detta ämne lyser med sin frånvaro. Alla är för upptagna med att låta sig förfäras, demonstrera och ha sig.

Jag trodde att sd skulle få fler röster än de fick. Men jag gissar att de kommer att närma sig Framskrittspartiets andel av valmanskåren i valet 2018. Tyvärr då.
Citera
2014-09-18, 15:36
Medlem
Håller inte med på politiken, gillar inte känslan jag får av politikerna som står bakom eller herr Åkesson själv. Ska inte säga att det är, men man får känslan av den gömda icke-demokratiska agenda där bakom den ihåliga fasaden.

MEN, jag tycker det är ett helt värdelöst sätt att hantera diskussionerna som behövs ha om SD:s punkter. Man måste trots allt om (var det 13 %?) 13% av våran befolkning känner att vi har ett problem under dessa punkter ta och visa dem olika konkreta sätt att hantera dessa problem.
Smutskastningen av media gör SD bara starkare i min åsikt.
Citera
2014-09-18, 15:39
Medlem
Jag ser det som ett hot mot demokratin
Citera
2014-09-18, 16:14
Medlem
Evilyns avatar
Alla partier snackar skit om alla, så det är inget jag brytt mig om nämnvärt. Sedan får man ju räkna med att försvara sig om man kör så hårt på ett kontroversiellt ämne.
Att stänga ute dem från diskussioner etc tycker jag dock är väldigt negativt; jag misstänker faktiskt att det är därför de fick nästan 13% i detta valet. Om man släppt in dem mer och vågat ta debatten tror jag att deras argument hade blivit tillplattade mycket lättare.
Att ignorera något tills det försvinner funkar ju liksom sådär bra.

Väljarna.. Ja, jag vet faktiskt inte. Jag har varit på två av SDs torgmöten, och båda gångerna var det lugnt där så jag har inte mycket att säga om det. Jag har alltid försökt ha en saklig diskussion med de som säger att de ska rösta på SD, för jag vet om att inget bra kommer från att idiotförklara dem. Istället kan man svara på deras argument och få dem att se fler nyanser.

Genom att stänga ute dem ur diskussioner eller ställa till ett väldans liv när de ska hålla sina möten får de nära på martyrstatus - folk tycker synd om dem och om man är missnöjd är det lätt att identifiera sig med dem. Därför fick de så många röster, trots att de är det parti som har flest dömda brottslingar, samt det parti som utan tvekan gjort bort sig överlägset mest av alla.
Citera
2014-09-18, 16:27
Medlem
Traxxors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evilyn
Alla partier snackar skit om alla, så det är inget jag brytt mig om nämnvärt. Sedan får man ju räkna med att försvara sig om man kör så hårt på ett kontroversiellt ämne.
Att stänga ute dem från diskussioner etc tycker jag dock är väldigt negativt; jag misstänker faktiskt att det är därför de fick nästan 13% i detta valet. Om man släppt in dem mer och vågat ta debatten tror jag att deras argument hade blivit tillplattade mycket lättare.
Att ignorera något tills det försvinner funkar ju liksom sådär bra.

Väljarna.. Ja, jag vet faktiskt inte. Jag har varit på två av SDs torgmöten, och båda gångerna var det lugnt där så jag har inte mycket att säga om det. Jag har alltid försökt ha en saklig diskussion med de som säger att de ska rösta på SD, för jag vet om att inget bra kommer från att idiotförklara dem. Istället kan man svara på deras argument och få dem att se fler nyanser.

Genom att stänga ute dem ur diskussioner eller ställa till ett väldans liv när de ska hålla sina möten får de nära på martyrstatus - folk tycker synd om dem och om man är missnöjd är det lätt att identifiera sig med dem. Därför fick de så många röster, trots att de är det parti som har flest dömda brottslingar, samt det parti som utan tvekan gjort bort sig överlägset mest av alla.

Du verkar inte förstå att Jimmie Åkesson vinner ALLA debatter, vilket är därför inget parti längre vågar argumentera mot honom. Det enda argumentet de brukar köra mot honom är att de inte gillar hans politik eller liknande. Annie Lööf brukar gnälla om att hon tycker politiken är dålig, blahblah trams bara. Hon ska fan ha en käftsmäll den haggan.
Citera
2014-09-18, 16:42
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Traxxor
Du verkar inte förstå att Jimmie Åkesson vinner ALLA debatter, vilket är därför inget parti längre vågar argumentera mot honom. Det enda argumentet de brukar köra mot honom är att de inte gillar hans politik eller liknande. Annie Lööf brukar gnälla om att hon tycker politiken är dålig, blahblah trams bara. Hon ska fan ha en käftsmäll den haggan.

Fast det där med att Åkesson vinner debatter är helt omöjligt att avgöra då ingen som tittar på debatterna kommer vara objektiva. Alla som är mot SD kommer anse att han förlorade och alla som är pro SD kommer anse att han vann.

Debatter övertygar inte en käft.
Citera
2014-09-18, 16:54
Medlem
Evilyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Traxxor

Ja fast det där är ju din personliga åsikt, och jag håller inte med dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in