Citat:
Ursprungligen postat av
VisitByIncubus
Hur ser du på medias och svenska medborgares sätt att behandla partiet och dess anhängare på? Jag förstår att du inte sympatiserar med SD:s politik (och det är inte om den detta inlägg handlar om) men hur uppfattar du exempelvis hur de andra partiernas förespråkare pratar om SD i media, hur de stänger ute dem från inflytande, hur de smutskastar dem i debatter, hur medias bevakning inte är rättvis och likriktad som mot de övriga partierna och så vidare?
Jag är nyfiken på hur du ser på detta. Kan det vara så att du inte alls tycker om hur de blir behandlade och är arg? Kan det vara så att du tycker det är helt rätt och att man får göra så? Kan det vara så att du tycker det är fel och att man borde prata med dem och bjuda in dem till samtal? Känner du att man ska nonchalera 800.000 svenskars röster bara det passar dina egna ändamål eller känner du att man får ta skiten nu när den ändå har träffat fläkten?
Vad SD-anhängaren tycker vet jag men vad tycker du som INTE röstade på dem. Känner du dig stolt över vår demokrati när du hör och ser vad som pågår?
F.d vänsterpartist som nu röstade blankt. Jag tycker media och de andra partiernas behandling av SD må vara hänt men behandlingen av väljarna och den stora massan som i grund och botten är missnöjda med invandrings/integrationspolitiken är skrämmande.
Den är inget annat än pinsam och det var en av anledningarna till att jag vägrade rösta V. Det klassförakt som vänstersidan besitter just nu får mig att vilja spy.
Jag tycker, trots att jag är V, att de sju andra aprtierna gör fel som inte pratar med SD, antingen prata med dom rakt av eller annektera deras poltik. Det går inte att dalta med en befolkning och tro att djävulen har viskat i deras öra att de ska rösta si eller så. Vuxna människor röstar, 13 % röstade på SD, acceptera läget och förändra samhället i grunden eller se SD få 25 % och bli största parti.