• 1
  • 2
2014-09-19, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aphelion.
Jag har inget emot att du går till attack när du inte vet hur du ska föra en normal konversation. Jag är fullt medveten om att procentuella avkastningen är lika hög vare sig du sparar 10 000, 50 000 eller ens 100 000. Det jag försöker säga är att det vore bra om man sparar mer än bara 3 000, ja, kanske han inte har mer än så att lägga undan i sparande, vilket är bra det med då han faktiskt sparar pengar än att slösa allt. TS vill spara pengar under en längre tid och ha hyfsat stor/medel risk, jag frågar dig om exempel på vart jag finner detta och då går du till attack. Nej, du får gärna komma tillbaka när du har något korrekt svar på frågan.

Du tror inte att han skulle ha sparat mer än 3000 om han hade det? Han har bestämt, utifrån sin privatekonomi att han vill spara 3000. Punkt.

Du skrev "men så små summor kommer inte att växa."

Då svarade jag att de kommer växa lika mycket som större summor eftersom det handlar om procentuell avkastning.

Då svarade du "Visa mig gärna vart jag får så hög avkastning".

Jag hade inte ens nämnt någon procentsats eller avkastning, så vad menar du? Du försökte alltså få tips om högriskfonder? Isåfall uttryckte du dig jävligt luddigt, och det är ditt fel, inte mitt. Dessutom har jag redan skrivit i tidigare inlägg vilka fonder jag rekommenderar.

Dessutom kan du sluta lägga till skrattande jävla gubbar efter alla inlägg. Du är väl inget barn?
Citera
2014-09-19, 15:27
Medlem
joeskos avatar
Citat:
Visa mig gärna vart jag får så hög avkastning.

Du verkar ju vara en intressant människa.

3000 i månaden blir 36000 per år i sparande dvs. Om tio år med en snittavkastning på 5% vilket är relativt lågt räknat om man ser till stockholmsbörsens snittavkastning har han alltså dryga 465 000kr sparat. Med din attityd och kunskap kommer du förmodligen ha noll.
Citera
2014-09-19, 15:30
Medlem
Citat:
3000 i sparande per månad kommer inte att ge dig någon större summa pengar.

Man måste börja någonstans och att spara 3000 i månaden är bättre än inget alls.
Citera
2014-09-19, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Du tror inte att han skulle ha sparat mer än 3000 om han hade det? Han har bestämt, utifrån sin privatekonomi att han vill spara 3000. Punkt.

Du skrev "men så små summor kommer inte att växa."

Då svarade jag att de kommer växa lika mycket som större summor eftersom det handlar om procentuell avkastning.

Då svarade du "Visa mig gärna vart jag får så hög avkastning".

Jag hade inte ens nämnt någon procentsats eller avkastning, så vad menar du? Du försökte alltså få tips om högriskfonder? Isåfall uttryckte du dig jävligt luddigt, och det är ditt fel, inte mitt. Dessutom har jag redan skrivit i tidigare inlägg vilka fonder jag rekommenderar.

Dessutom kan du sluta lägga till skrattande jävla gubbar efter alla inlägg. Du är väl inget barn?

Citat:
Ursprungligen postat av joesko
Du verkar ju vara en intressant människa.

3000 i månaden blir 36000 per år i sparande dvs. Om tio år med en snittavkastning på 5% vilket är relativt lågt räknat om man ser till stockholmsbörsens snittavkastning har han alltså dryga 465 000kr sparat. Med din attityd och kunskap kommer du förmodligen ha noll.

Vart i mina inlägg ser du attityd eller noll kunskap? Att jag tycker tretusen i månaden är en liten summa att spara visar inte att jag har attityd eller att jag inte besitter någon som helst kunskap, med tanke på att jag själv även sparat och har sparat under en längre tid är jag fullt medveten om hur den aktuella avkastningen ser ut bland de olika alternativen och då talar vi inte heller om dina ynka 400 000.

Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Man måste börja någonstans och att spara 3000 i månaden är bättre än inget alls.

Ja, det var ju det jag sa, vilket många av er verkar ha missat, istället hoppar man på mig eftersom jag tycker tretusen är en liten summa att spara.
Citera
2014-09-19, 16:56
Medlem
joeskos avatar
Citat:

Vart i mina inlägg ser du attityd eller noll kunskap? Att jag tycker tretusen i månaden är en liten summa att spara visar inte att jag har attityd eller att jag inte besitter någon som helst kunskap, med tanke på att jag själv även sparat och har sparat under en längre tid är jag fullt medveten om hur den aktuella avkastningen ser ut bland de olika alternativen och då talar vi inte heller om dina ynka 400 000.

Ja, det var ju det jag sa, vilket många av er verkar ha missat, istället hoppar man på mig eftersom jag tycker tretusen är en liten summa att spara.

Det fetmarkerade bekräftar din attityd ytterligare. Mitt portföljvärde överstiger denna siffra några gånger om men det har inget med tråden att göra. Din ickeförståelse för att folk har olika förutsättningar bekräftar din okunskap. Även din kommentar kring "visa mig vart man hittar den avkastningen" när någon redovisar för dig att den procentuella avkastningen inte utgår från storleken på summan. Spring och göm dig under stenen, pajas.

ONT: Ett månadssparande likt det du beskriver görs fördelaktligen i fonder som flera tidigare nämnt om man tänkt spara några år. Avanza zero är ett bra alternativ. Om du behöver pengarna relativt snart (inom ett år eller så) rekommenderar jag istället en stabil räntefond.
Citera
2014-09-20, 14:30
Medlem
Citat:
Det sa jag ju faktiskt inte, du får läsa igenom mitt inlägg en extra gång innan du yttrar dig nästa gång.

Det vore klädsamt om du följde dina egna råd innan du börjar uppfostra andra.

TS frågade Vad är det bästa sättet att spara dessa pengar?

Du svarar: 3000 i sparande per månad kommer inte att ge dig någon större summa pengar.

Men det var ju inte det TS frågade, eller hur?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in