2014-09-18, 00:13
Medlem
Hej. Har nu ett helt dygn kämpat med tre intervjuer jag gjorde idag. Jag redigerar dom i iMovie. Jag ska exportera dom till "filmer" i Finder. Flyttar då alla klipp jag har där för att rensa lite. Jag flyttar dom till "dokument". När jag laddat upp mina filmer på Vimeo står det att källklippet saknas. Jag flyttar då tillbaka allt jag flyttar tillbaks till "filmer" ifrån "dokument". Jag testar ladda upp mina filmer igen, nu direkt ifrån iMovie (förut exporterade jag dom till "filmer" och lade sen upp dom). Det kommer fortfarande upp att källklippet saknas. Jag kan se filmen i iMovie men inte på Vimeo alltså. Jag tänker att det kanske är något fel på iMovie så jag stänger ner det och när jag öppnar det är mina tre projekt borta.

Vad ska jag göra?
Citera
2014-09-18, 00:29
Medlem
iMovie må vara det sämsta Apple någonsin skapat!!!!
Citera
2014-09-18, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hannesoth
iMovie må vara det sämsta Apple någonsin skapat!!!!
Skyll inte på Apple när du uppenbarligen inte har en aning om vad du gör när du flyttar runt på filer ..

Filerna ska som standard ligger under ~/Movies/iMovie Projects & ~/Movies/iMovie Events

Edit:
Om du kan se filmen i iMovie så kör Arkiv / Slutför projekt på det projektet du håller på med, och försök sedan att ladda upp det på Vimeo igen
Citera
2014-09-18, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rixton
Skyll inte på Apple när du uppenbarligen inte har en aning om vad du gör när du flyttar runt på filer ..

Filerna ska som standard ligger under ~/Movies/iMovie Projects & ~/Movies/iMovie Events

Edit:
Om du kan se filmen i iMovie så kör Arkiv / Slutför projekt på det projektet du håller på med, och försök sedan att ladda upp det på Vimeo igen

Att Apple skapar ett sådant dåligt program blir jag sur på. Det säger väl sig själv att ett projekt inte ska raderas bara för att man flyttar en fil liksom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in