2014-09-17, 22:51
Medlem
SophieNeveus avatar
Jag har suttit en stund och funderat på vilket vapen jag skulle valt om jag skulle gå beväpnad på stan. Vilket är egentligen det mest användbara vapnet för självförsvar? Knogjärn, teleskopbatong, kniv, eltaser, pepparspray?

Vilket vapen hade du valt? motivera gärna varför.
Citera
2014-09-17, 23:04
Medlem
Ditt bästa vapen är ditt omdöme.
Citera
2014-09-18, 00:02
Medlem
Adikatpws avatar
Det bästa försvaret är väl att fly om det är möjligt, så jag hade valt pepparspray. Det kan vara väldigt användbart även om det är flera motståndare.
Citera
2014-09-18, 00:08
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
"Don't come close to me, I'm ebola infected".
Citera
2014-09-18, 00:12
Medlem
skalman1973s avatar
Bra kondition och bra träningsskor :-) Eller ännu bättre ett bra omdömme .
Citera
2014-09-18, 00:22
Medlem
Theangleaxes avatar
Tazer/pspray
Citera
2014-09-18, 00:24
Medlem
EpiskaHundens avatar
En Zweihander..
Citera
2014-09-18, 00:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Theangleaxe
Tazer/pspray

En tazer som fungerar kostar runt $1000 och är svåra att få tag på.
För den summan kan man lika gärna köpa en pistol.

pspray kan fungera, men en del har blivit sprayade så många gånger att de är immuna, eller är så pass drogpåverkade att de inte bryr sig.
Citera
2014-09-18, 00:35
Medlem
SophieNeveus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pezgubben
En tazer som fungerar kostar runt $1000 och är svåra att få tag på.
För den summan kan man lika gärna köpa en pistol.

pspray kan fungera, men en del har blivit sprayade så många gånger att de är immuna, eller är så pass drogpåverkade att de inte bryr sig.

Vad jag vet så är det olagligt i Sverige med en taser? Det finns ju tydligen varianter av pepparspray som ska vara lagliga, de innehåller någon form av alkohol och parfym.
Citera
2014-09-18, 00:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SophieNeveu
Vad jag vet så är det olagligt i Sverige med en taser? Det finns ju tydligen varianter av pepparspray som ska vara lagliga, de innehåller någon form av alkohol och parfym.

Både tazer(som f.ö är skit och inte fungerar) och pepparspray(som fungerar för det mesta) är olagligt.
De lagliga varianterna som finns fungerar inte och är därför lagliga.

Men när ditt liv står på spel, när du riskerar att bli gängvåldtagen, när du riskerar att bli mördad eller vaknar upp mitt i natten av att det står en främmande person i ditt sovrum - kan det inte vara värt lite böter för att överleva?

Som vanlig skötsam medborgare som inte springer på suspekta demonstrationer på stan, som inte springer runt på gullmarsplan fullproppad med tjack etc, kommer du aldrig bli visiterad på stan av polis eller ordningsvakt.

Det är först när skiten träffar fläkten det kommer framkomma att du råkade ha något olagligt på dig, och då får du en böteslapp.

Tänk igenom det, det är värt det.
Citera
2014-09-18, 01:18
Medlem
SophieNeveus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pezgubben
Både tazer(som f.ö är skit och inte fungerar) och pepparspray(som fungerar för det mesta) är olagligt.
De lagliga varianterna som finns fungerar inte och är därför lagliga.

Men när ditt liv står på spel, när du riskerar att bli gängvåldtagen, när du riskerar att bli mördad eller vaknar upp mitt i natten av att det står en främmande person i ditt sovrum - kan det inte vara värt lite böter för att överleva?

Som vanlig skötsam medborgare som inte springer på suspekta demonstrationer på stan, som inte springer runt på gullmarsplan fullproppad med tjack etc, kommer du aldrig bli visiterad på stan av polis eller ordningsvakt.

Det är först när skiten träffar fläkten det kommer framkomma att du råkade ha något olagligt på dig, och då får du en böteslapp.

Tänk igenom det, det är värt det.
Det låter på dig som om du tror att jag har planer på att döda någon. Är bara intresserad av vad andra hade valt att försvara sig.

Jag har hittat en spray http://www.bodyguard.nu/inferno-laglig-pepparspray , du menar alltså att den har mycket sämre effekt än en illegal pspray?
Citera
2014-09-18, 02:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SophieNeveu
Det låter på dig som om du tror att jag har planer på att döda någon. Är bara intresserad av vad andra hade valt att försvara sig.

Jag har hittat en spray http://www.bodyguard.nu/inferno-laglig-pepparspray , du menar alltså att den har mycket sämre effekt än en illegal pspray?

Ja, den där är totalt verkningslös.
Hade den fungerat hade den varit förbjuden.
Skaffa riktiga saker om du vill beväpna dig för självförsvar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in