Citat:
Ursprungligen postat av
herberberber
Det kan ligga något i det. Jag är egentligen introvert, men har lagt enormt mycket energi det senaste året på att bli social (med stor framgång ska sägas), och mycket mer än vanligt de senaste veckorna.
Kan det vara så att den bara behöver vara ensam och vila?
Kul att du lyckats på den sociala fronten. Men ja, du borde vara mer eftertänksam i hur du planerar dina sociala aktiviteter. Du kommer bara må riktigt dåligt om du fortsätter som du gjort.
När du vaknar imorgon och känner att du fortfarande har denna sega trötta känslan så gör det lätt för dig och gör någonting som stimulerar dig för sinnesstämningen. Om du ska träffa människor imorgon på något sätt via jobb eller skola så ta det bara lugnt, kör igenom de standard kallprats fraser lite snabbt och säg sen att du är trött och måste ta det lite lugnt de kommande dagarna eller något. Betona gärna att du inte är ointresserad utav det andra säger utan bara lite trött.
Titta på en film när du kommer hem eller gör något som du älskar att göra ensam, läsa filosofiska trådar på flashback (det jag gör när jag är på det humöret). Ta promenader i naturen om du bor nära något skogsområde. Eller dra ut och fiska med någon likasinnad polare (som kan acceptera och njuta av tystnaden ibland).