2014-09-17, 19:27
Medlem
Vad äter ni för medeciner? Har det hjälpt er i vardagen?
Vad ska jag göra? Var ska jag söka hjälp? Orkar Inte leva såhär...

Den senaste veckan har jag testat Ritalin och Elvanse men inte riktigt fått önskad effekt blivit lite piggare men känner mej konstig ibland under ruset och lite deppig och tom inombords.

Dagligen den senaste månaderna dricker jag alkohol tar benzo röker gräs plus andra saker
Bara för att jag inte orkar med mitt liv. Vill bara bli normal.

Orkar inte mer klarar inte av vardagen längre får aldrig gjort nånting men har så många planer...
Kommer sluta illa för mej om jag inte får hjälp. Men skäms för att göra det.

Är hundra procent säker att jag har add och ev andra bokstavs kombinationer.
Men har aldrig fått den hjälp jag behövt under min ungdom och nu i vuxenlivet har allt spårat ut!

Kort info. Känns som att min hjärna är extrem över speedad har typ tjugo tankar samtidigt men blir
bara kaos. Men min kropp och sinne är alltid trött och seg.
Var värdelös i skolan har typ aldrig slutfört ett projekt jag börjat med.
Har också plötsliga extrema aggressionsproblem.
Och många andra saker jag inte orka skriva.

Jag har använt droger under dom senaste åtta åren för att fly från mina problem och känna mej normal men aldrig missbrukat.
Därför är min favorit drog centralstimulerande men tar det mesta.
Men har nästan slutat med allt nu för att ordna upp mitt liv.
Senast redigerad av blackpeddobear 2014-09-17 kl. 19:32.
Citera
2014-09-17, 19:29
Medlem
En bra medicin är att börja simma varje dag så du blir trött, i högt tempo. Strunta i massa mediciner.
Citera
2014-09-17, 19:29
Bannlyst
sluta knarka så får du gjort någonting.
Citera
2014-09-17, 19:31
Medlem
caecos avatar
Är ju bra att du nästan har slutat med övriga droger. Men genomför en ADHD/ADD-utredning för att få svar på det och en läkare som ser över vilka mediciner du får.
Citera
2014-09-17, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av therefore
sluta knarka så får du gjort någonting.

Slutade i över ett år men vart bara värre kände mej bara mer misslyckad och fick ångest som jag
inte har haft tidigare.
Citera
2014-09-17, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lingoalla
En bra medicin är att börja simma varje dag så du blir trött, i högt tempo. Strunta i massa mediciner.

Problemet är ju att jag alltid är trött och seg förutom min hjärna som är tvärt om.
Har testat träna men som allt annat jag gör så blir det att jag slutar efter ett tag.
Men rör alltid på mej när jag orkar och det hjälper lite.
Citera
2014-09-17, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caeco
Är ju bra att du nästan har slutat med övriga droger. Men genomför en ADHD/ADD-utredning för att få svar på det och en läkare som ser över vilka mediciner du får.

Var kan man göra en ADHD utredning?

Ja tar mest bara för själv medicinering men vill lägga av med allt.
Men det påverkar mitt privatliv och jobb om jag inte tar någonting tyvärr.
Citera
2014-09-17, 19:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av blackpeddobear
Problemet är ju att jag alltid är trött och seg förutom min hjärna som är tvärt om.
Har testat träna men som allt annat jag gör så blir det att jag slutar efter ett tag.
Men rör alltid på mej när jag orkar och det hjälper lite.

Du måste pusha dig själv till att göra det. Jag tror inte många rör på sig för att de tycker det är kul utan för att de vet att de kommer så småningom må bättre av det. Skaffa lite rutiner du håller dig till no matter what såsom simning t ex.
Citera
2014-09-17, 21:00
Medlem
Soxis avatar
MINDFULNESS

Kolla upp det!
Läser en bok om de just nu, och trots att jag bara har kommit in i det lite hjälper de redan. Tror andra former av meditation med kan hjälpa en att finna ro om man bara bemästrar konsten.Fast mindfulness är minst hokus pokus så att säga. Valde att avstå från medicin i första taget på grund av detta. Dessutom känns de bättre att kunna möta sina svårigheter och i samband med de utvecklas som person.

Vet hur de kan vara, är själv ADD-barn. Har inte kunnat lyssna i skolan för fem öre och har svårt att ta in information. Fick min diagnos sent, så besitter inte stor kunskap i jämförelse med andra. Ibland känner man sig verkligen dum i huvudet ..

Första steget för dig är att sluta knarka.
Senast redigerad av Soxi 2014-09-17 kl. 21:03.
Citera
2014-09-17, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jegoooooo
Du måste pusha dig själv till att göra det. Jag tror inte många rör på sig för att de tycker det är kul utan för att de vet att de kommer så småningom må bättre av det. Skaffa lite rutiner du håller dig till no matter what såsom simning t ex.

Klarar inte av rutiner tyvärr. Tycker det är kul och träna och röra på mej har ett väldigt fysiskt krävande jobb också men kan aldrig slutföra någonting. Börjar träna sen slutar jag och börjar igen osv.
Är också noga med maten men det hjälper inte så mycket.
Citera
2014-09-17, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soxi
MINDFULNESS

Kolla upp det!
Läser en bok om de just nu, och trots att jag bara har kommit in i det lite hjälper de redan. Tror andra former av meditation med kan hjälpa en att finna ro om man bara bemästrar konsten.Fast mindfulness är minst hokus pokus så att säga. Valde att avstå från medicin i första taget på grund av detta. Dessutom känns de bättre att kunna möta sina svårigheter och i samband med de utvecklas som person.

Vet hur de kan vara, är själv ADD-barn. Har inte kunnat lyssna i skolan för fem öre och har svårt att ta in information. Fick min diagnos sent, så besitter inte stor kunskap i jämförelse med andra. Ibland känner man sig verkligen dum i huvudet ..

Första steget för dig är att sluta knarka.

Tror inte meditation är något för mej tyvärr. Har så mycket att fixa just nu kom just hem från utlandet. Så måste fixa ny bostad i annat län helst, och nytt jobb ev utbildning.
På sex månader har jag inte ens börjat leta jobb eller bostad så fort jag sätter mej ner och ska börja
så blir det att jag gör något annat i stället.

Knarket är det ända som håller mej vid liv. Försöker så otroligt mycket men kan aldrig ha koncentrationen eller orken att fixa upp mitt liv men kommer fortsätta försöka.
Citera
2014-09-17, 22:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av blackpeddobear
Knarket är det ända som håller mej vid liv. Försöker så otroligt mycket men kan aldrig ha koncentrationen eller orken att fixa upp mitt liv men kommer fortsätta försöka.

Sådär sa pundarna och a-lagarna i sin ungdom..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in