• 4
  • 5
2014-09-20, 01:06
Medlem
yggdrazils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GodeGoran
Som sagt så om man diskuterar alltings existens kontra icke-existens så är inte det ett alternativ. Förstår du? Antingen eller.
Läser du inte vad jag skriver? Jag skriver inte att det är ett alternativ, jag skriver att argumenten du framför är riktade ditåt. Om det inte är ett alternativ, varför presenterar du bara information som argumenterar åt det hållet istället för information som faktiskt stödjer de slutsatser du beskriver?
Citat:
Ursprungligen postat av GodeGoran
Nej det gör jag inte alls. Jag förklarade hur jag kom fram till min slutsats och hur den FÖR MIG var uppenbar. Ingen behöver hålla med.
Så om den är uppenbar men du inte har en bra anledning att tro på det, på vilket sätt är den då uppenbar? Hittar du alltid på vad som är uppenbart?
Citera
2014-09-23, 14:34
Medlem
GodeGorans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yggdrazil
Läser du inte vad jag skriver? Jag skriver inte att det är ett alternativ, jag skriver att argumenten du framför är riktade ditåt. Om det inte är ett alternativ, varför presenterar du bara information som argumenterar åt det hållet istället för information som faktiskt stödjer de slutsatser du beskriver?

Så om den är uppenbar men du inte har en bra anledning att tro på det, på vilket sätt är den då uppenbar? Hittar du alltid på vad som är uppenbart?

Jag tror inte vi når varann.
Citera
2014-09-24, 22:28
Bannlyst
Ja, det bästa vore om inget fanns. Du är dock inte först med den tanken på något sätt. Filosofer har sagt det i ett par tusen år.
Citera
2014-09-24, 22:45
Medlem
morpdeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Ja, det bästa vore om inget fanns. Du är dock inte först med den tanken på något sätt. Filosofer har sagt det i ett par tusen år.
Håller inte med, så vi får enas om att vara oense.
Citera
2014-09-24, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morpdeus
Håller inte med, så vi får enas om att vara oense.
http://rationalwiki.org/wiki/Aumann's_agreement_theorem
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in