2014-09-20, 22:14
Medlem
EugeneHutzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anon2
Är inte så jätteinsatt i sånt här men det känns nästan som en garanti att aktier hos Alibaba kommer att stiga.
.

Hur gick det för Facebook-aktien?
Citera
2014-09-20, 22:18
Medlem
Facebook + ca 100% sedan första handelsdagen..
Citera
2014-09-20, 22:59
Medlem
Vanilla-Ices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konika
Facebook + ca 100% sedan första handelsdagen..
Ja, men det tog ett tag och aktien vara nere på runt 18$ ett tag.
Citera
2014-09-20, 23:09
Medlem
Man blir lite bitter... Trodde på alibaba men mitt avanza mini tillåter inte att köpa dem. Var för snål å lat för att skaffa annat... Nåväl, nöjd med kancera och man har väll investerat det mesta man kan redan
Citera
2014-09-20, 23:24
Medlem
Citat:
Är inte så jätteinsatt i sånt här men det känns nästan som en garanti att aktier hos Alibaba kommer att stiga.
Deras grund är ju en stor marknad som garanterat kommer att växa enormt, nämligen Kina.
Men förutom det så kommer de att växa i hela världen, Alibaba kommer ta hela västvärlden med storm.
Varför satsar inte alla människor sina livsbesparingar på aktier hos Alibaba? Kan någon säga mig det?

Man blir garanterat rik som ett troll om man satsar en jäkla massa pengar i företaget.

Du ser det som en garanti att de slår ut de nuvarande näthandlarna i västvärlden?

Värdet på bolagen sätts ju ofta baserat på framtida vinster, så en aktie är värd att köpa om du tror att de kommer slå de prognoser som kan anses vara inprisade i dagens aktiekurs. Nu har inte jag analyserat företaget alls men jag misstänker att det finns en hel del tillväxt i priset?

För övrig så ligger det en hel del politiska risker i Alibaba (skrev tidigare om det).
Citera
2014-09-21, 01:41
Medlem
Vad tror ni händer med kursen på måndag? Jag tror att den kommer falla något pga attendel kommer ta hem sina vinster. När tror ni kursen "stabiliserat" sig så man kan bedömma om man ska köpa in sig eller inte?
Citera
2014-09-21, 11:47
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MysteryMaster
Vad tror ni händer med kursen på måndag? Jag tror att den kommer falla något pga attendel kommer ta hem sina vinster. När tror ni kursen "stabiliserat" sig så man kan bedömma om man ska köpa in sig eller inte?
Jag tror inte den går under ursprungsnoteringen, herregud det är en av världens största kommersiella företag.
Citera
2014-09-21, 12:11
Medlem
Anon2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanilla-Ice
Ja, men det tog ett tag och aktien vara nere på runt 18$ ett tag.
Ehm.. och?
Det långa loppet är det enda som räknas. Jag tänker typ 15 år in i framtiden.
Satsar man 100k nu lär man vara mångmiljonär om typ 15 år.

Citat:
Ursprungligen postat av jaomorph
Du ser det som en garanti att de slår ut de nuvarande näthandlarna i västvärlden?
Jag sa aldrig att jag tror att de slår ut de nuvarande näthandlarna i västvärlden. Men däremot tror jag att de kommer bli väldigt stora i västvärlden.
Citera
2014-09-21, 17:35
Medlem
gizmo82s avatar
Har försökt hitta Alibaba på avanza genom deras app(android). Men jag hittar inte Alibaba när jag söker. Någon annan som inte hittar den? Har startat om mobilen och installerat om appen. Men hittar ändå inte.
Citera
2014-09-21, 17:52
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gizmo82
Har försökt hitta Alibaba på avanza genom deras app(android). Men jag hittar inte Alibaba när jag söker. Någon annan som inte hittar den? Har startat om mobilen och installerat om appen. Men hittar ändå inte.
Går inte få upp utländska värdepapper i appen vad jag vet.

Eller så vet jag inte hur man gör.
Citera
2014-09-21, 18:02
Medlem
zobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gizmo82

Testa söka på BABA. Men även jag tror att man inte hittar utländska aktier i appen. Den behöver en riktigt uppdatering tycker jag.
Citera
2014-09-21, 22:12
Medlem
Vanilla-Ices avatar
Citat:
Ehm.. och?
Det långa loppet är det enda som räknas. Jag tänker typ 15 år in i framtiden.
Satsar man 100k nu lär man vara mångmiljonär om typ 15 år.
Att köpa ett övervärderat företag (vars aktie såklart sedan sjunker till mer rimliga nivåer) är inte särskilt smart, men det är kanske svårt att inse om en inte kan värdera företag...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in