2014-09-17, 07:33
Medlem
IHateThisPlanets avatar
Har hört att vapenlagarna är bra där på The Alex Jones Show, läste en tråd om (FB) Schweiz : 16 åringar får helautomatiska vapen men detta bara om dom var ostraffade, hur funkar det; kan jag bara gå in i en butik och rensa hyllorna?
Citera
2014-09-17, 07:45
Medlem
Även om det är sant, så är du inte Schweizisk medborgare och kan därför med största sannolikhet bli nekad.
Citera
2014-09-17, 07:49
Medlem
IHateThisPlanets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andiders
Även om det är sant, så är du inte Schweizisk medborgare och kan därför med största sannolikhet bli nekad.
jag är osäker på om du måste detta i usa det r därför jag frågar
Citera
2014-09-17, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IHateThisPlanet
jag är osäker på om du måste detta i usa det r därför jag frågar

Ja det är klart du behöver.
Dom gör bakgrundskontroll så att du är ostraffad, inte mentalt sjuk osv.
Det tar några dagar att få ditt vapen när du beställer det.
Citera
2014-09-18, 00:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 411
Ja det är klart du behöver.
Dom gör bakgrundskontroll så att du är ostraffad, inte mentalt sjuk osv.
Det tar några dagar att få ditt vapen när du beställer det.

Vilket inte är helt sant. Det finns luckor i lagen som försöker täppas till och det handlar om att bakgrundskoll inte behöver göras i fall det handlar om vapenmässor och privatpersoner.

Citat:
When Zina Haughton, 42, got a restraining order against her husband, Radcliffe, last October — she told a court that his threats “terrorize my every waking moment” — he became ineligible to buy a gun under federal law. But he found a way around that: he bought a gun from a private seller he found on the Internet who, unlike federally licensed dealers, was not legally required to check his background.

http://www.nytimes.com/2013/04/11/us/gun-law-loopholes-let-buyers-skirt-background-checks.html?pagewanted=all&_r=0
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in