Citat:
Ursprungligen postat av
HandgnuggarOligark
Detta undrar jag över. Kvinnor överlag är frustrerande varelser utan hjärna och massssssaaaaa "känslor". Mycket gråtande över ingenting egentligen och hysteriska anfall är normalt. Ett kvinnoskrik när de ser en mus eller skall skratta åt något är välkänt. Kvinnor är som små barn och kan inte kontrollera sig med sina "käääänslor".
Vad beror detta på rent vetenskapligt? Inlärt beteende eller kvinnors natur?
Nu är det lite i överkant att påstå att kvinnor saknar hjärna. Men absolut har dom massa känslor.
Du vet att kvinnor är biologiskt kopplade på ett sätt att de är "olika" människor från dag till dag baserar på deras hormonnivåer. Att detta leder till andra problem i där man kanske behöver se över hur mycket makt kvinnor ska få ha pga detta är en annan diskussion i sig.
Men om en människa är en helt annan person, baserat på hormonnivåer, från dag till dag. Tror du att det är lätt att styra och kontrollera i hur man agerar i alla avseenden? Självklart inte.
Jag är man. Väldigt logisk och rationell när jag har mina känslor i schack. Men trots mitt svenska ursprung, har jag en Arabmentalitet när något triggar mig.
Om jag har svårt för att kontrollera mig vid dessa tillfällen, hur tror du en kvinna har det som KONSTANT har dessa hormonförändringar...?
Visst respekt för verkligheten bör vi ha. Kvinnor som män.
Men för att ge dig ett svar på frågan: kvinnor är duktiga på att manipulera män då vi är svaga för kvinnor. Vår beskyddarinstinkt kickad in när en kvinna gråter.
Du tror inte att det utnyttjas, när dom vet att dom kommer undan med det?