2005-09-06, 19:05
Medlem
crystal42s avatar
Ska till Amsterdam o jobba om några veckor. Tips om bra ställen
mottages.
Citera
2005-09-06, 19:31
Bannlyst
Abraxas och Barney´s om du vill ha coffeshops..
bästa party ställen är nog Power.. väldigt tungt
Citera
2005-09-06, 19:34
Medlem
Mystiqes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crystal42
Ska till Amsterdam o jobba om några veckor. Tips om bra ställen
mottages.

Va menar du stallen?Clubbar, coffeshop eller platser?

Club...Escape...tva skona floor..en me progressive house o den andra hiphop/Rnb

Coffeshop....testa o se fram...kommer inte pa nan direkt bra coffeshop utan det e mer en mer sin egen smak...

Plats...Da maste vara Redlight district da...finns allt fran horor till tunga droger men ja rekommendera att inte kopa laddet...manga blandar sa mycket att det inte slar...koper du bokstaver sa ha en Ez-tester sa du kan checka om det e riktig E o ingen massa gifter o sant shit....Ez-tester finner du nastan alla smartshop o de finns utspridd over hela staden...

Hoppas ja lyckade ge nagra bra svar....
Citera
2005-09-07, 02:10
Medlem
Un Perros avatar
http://www.coffeeshop.freeuk.com/ACDfrmGu.html

Här kan du välja och vraka, som du ser är alla inom gångavstånd från stadskärnan, så hitta ditt eget ställe Barney's är som bekant legendariskt. Om du går förbi picasso shopen så bli inte rädd för den stirrande picasso, undertecknad blev det några gånger.

EDIT: De flesta är inom gångavstånd.
Citera
2005-09-07, 11:33
Medlem
Dancing_Galaxys avatar
GreenHouse Effect är lite av en turistfälla och lite dyrare än andra ställen. Personalen där var dock väldigt trevliga samt gästerna. Det höll lite klass och vara inte lite skabbigt som en del coffieshops kan vara. Bulldog's bör du kika in också. Första coffeeshopen i amsterdam.
Citera
2005-09-07, 15:38
Medlem
glidess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Un Perro
http://www.coffeeshop.freeuk.com/ACDfrmGu.html
Ett hett tips är att gå till ovanstående länk, kolla upp vilka coffeshops som fått bäst betyg (och flest priser i cannabis cup). Sen skriver du ut kartjäveln och besöker de bästa ställena. Det var så jag gjorde!

Dampkring är mitt bästa tips. Skitsoft ställe att hänga på och bra röka! (missa inte deras AK47!)

Lycka till!
Citera
2005-09-07, 21:27
Medlem
leffos avatar
bästa klubbarna, Escape och Paradiso
Paradiso ligger vid Leidseplein i en byggnad som ser ut som en kyrka
Escape ligger en bit ifrån, kommer inte riktigt ihåg vad hållplatsen heter, men det är bara fråga.

Coffeeshopsen, var bara på bulldog vid Leidseplein och på The Doors som ligger en bit från Central Stationen
Citera
2005-09-08, 16:22
Medlem
priser

medan vi ändå är inne på amsterdam, så undrade jag om någon kunde berätta lite djupare o noggrant om priser och gärna i jämförelse med sverige berätta hur skillnaderna på rökat är. Hur handlar man i en coffeshop? köper man färdiga jointar eller köper man hasch som man fixar till själv och så? Någon sakkunnig?
Citera
2005-09-08, 16:28
Medlem
Un Perros avatar
Här finner du nog vad du söker: http://forum.flashback.info/scandinavia/showthread.php?t=150443 vince_vega. our man in Amsterdam.
Citera
2005-09-08, 16:37
Medlem
Gruris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vince_vega
medan vi ändå är inne på amsterdam, så undrade jag om någon kunde berätta lite djupare o noggrant om priser och gärna i jämförelse med sverige berätta hur skillnaderna på rökat är. Hur handlar man i en coffeshop? köper man färdiga jointar eller köper man hasch som man fixar till själv och så? Någon sakkunnig?

i sv kostar det ju för det mesta mellan 300-500 för femman beroende på kvaliten och var man befinner sig och hur bra man känner den som säljer. I Amsterdam kan man få en femma indiskt på popaye t.ex. som för övrigt är en skit skön coffeshop, för 16euro. Det indiska är ganska likt svartafghaan. Man kan få både färdigrullade joints och köpa upptill 5g åt gången löst altså. sortimentet, kvaliten och priserna skilljer sig så klart även där. Men du får ju mycket bättre grejer där kan jag säga ialf
Dom är förövrigt ganska hårda med åldern på dom flesta ställena så det kan bli svårt om du inte är över 18. Men jag har åkt ditt 2ggr innan jag hade fyllt 18 och det fixade sig då också...
Citera
2005-09-08, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gruri
i sv kostar det ju för det mesta mellan 300-500 för femman beroende på kvaliten och var man befinner sig och hur bra man känner den som säljer. I Amsterdam kan man få en femma indiskt på popaye t.ex. som för övrigt är en skit skön coffeshop, för 16euro. Det indiska är ganska likt svartafghaan. Man kan få både färdigrullade joints och köpa upptill 5g åt gången löst altså. sortimentet, kvaliten och priserna skilljer sig så klart även där. Men du får ju mycket bättre grejer där kan jag säga ialf
Dom är förövrigt ganska hårda med åldern på dom flesta ställena så det kan bli svårt om du inte är över 18. Men jag har åkt ditt 2ggr innan jag hade fyllt 18 och det fixade sig då också...

jag är eran man i amsterdam, ja. om jules säger att det är bra där då är det så. Fast jag har ju inte vart där.. är 20, men är ni säkra på att det är 18årsgräns i coffeshopsen? bordellerna då?
Citera
2005-09-08, 19:27
Medlem
Un Perros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vince_vega
bordellerna då?

Här diskuteras endast knark! Sådant där omoraliskt får du ta i sexköpartråden.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in