Citat:
Ursprungligen postat av
blackpeddobear
Tack för svaret uppskattas. Tror jag ska göra det fara och snacka med någon läkare orkar inte vara så här mer. Men är rädd att det kan påverka jobb som jag vill söka. mitt nuvarande jobb skiter jag i men vet du om arbetsgivare kollar upp sådana saker?
Måste man börja på så låga doser som 10 mg kommer ju ta skitlänge innan man allt är färdig.
Tar nu 3st 40mg och det är nästan för lite och jag är inte speciellt stor.
Går man till vårdcentralen eller vuxenpsyk för att göra en utredning?
jag gick till öppenpsyk och i regel så får du som andra folk sagt börja med strattera conserta osv
och dom börjar alltid med små mängder för o kolla lite hur din kropp reagerar osv
du skriv att du käkade ikto eller va det nu va.. när du gör din utreedning så måste du va "drogfri" från alla andra substaser ialafall under perioden du gör utrednigen spelar ingen rol om du har det på recept
det är för att dom ska se hur medecinen du ska/kommer få påverkar dig och om du har andra substanser i dig så kan det bli att det aknske stör ut nått tror du förstår hur jag menar
jag har ingen aning om 4omg ritalin långtidsverkande 3 gånger om dagen är mkt men just nu så funkar jag på det skulle jag känna att nää fan nu börjar det bli som förut så skulle jag bara gå till min läkare o säga som det va så skulle han säkrligen höjja dosen man får testa sig fram..
och att du har adhd/add kommer inte påverka ditt jobbsök (av alla jobb jag hafft så är det ingen som sagt nått det är väll privata journaler) enda dom har bett mig om är ett utdrag från belastnings rigistert..
och även om dom nu skulle få reda på att du har adhd/add skulle dom ha det som argument att du inte skulle få ett jobb så handlar det om diskerimering...
du har inget att oroa dig för +att din vardag skulle bli såå mkt lättare att hantera o bara det är värt att söka hjälp..