2015-01-13, 16:18
Medlem
-Mystics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
Sålde ut på 8,80 efter dagens lyft, går in vid stängning igen beroende på hur det ser ut.

INT köper massor och UBS slutade precis under flaggningsgränsen, om man bara vill lägga i sin fond finns det väl ingen anledning att stanna. Småfunderar på ifall UBS köparen är densamme som INT men att de handlar via olika mäklare, vad gäller för regler där?

Jag har också gått ut och in i denna aktie under veckan, vet inte hur länge jag vågar hålla på så med tanke på att även andra utländska banker börjar tanka. Vissa av dom säljer även inte en endaste aktie.
Citera
2015-02-03, 09:17
Medlem
-Mystics avatar
Nytt PM!

Citat:
Kancera ger operationell uppdatering om ROR projektet (Cision)
2015-02-03 08:30
Kancera rapporterar att en andra effektstudie av läkemedelskandidaten KAN0439834 (småmolekylär hämmare av ROR1) har slutförts i en djurmodell för ett avancerat stadium av kronisk lymfatisk leukemi. Resultat visar att KAN0439834 reducerar antalet ROR-bärande leukemiceller i det lymfatiska systemet (mjälten) efter 14 dagars behandling. Vidare rapporterar Kancera att en andra patentansökan EP15153394.0 har registrerats som omfattar småmolekylära ROR hämmare, inklusive läkemedelskandidaten KAN0439834.

https://www.avanza.se/placera/pressm...projektet.html

Nu antar jag att kursen kommer stiga ytterligare efter ca 1 månads sittande inom 7 kronors området.
Citera
2015-03-24, 23:59
Medlem
pokemontrainers avatar
Vad händer egentligen? Kursen har sjunkit och det har varit tyst från bolaget i mer än en månad.
Hoppas att dem kan sluta något avtal inom det närmaste.
Citera
2015-03-26, 22:05
Medlem
pokemontrainers avatar
bump
Citera
2015-03-27, 03:31
Medlem
Key.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pokemontrainer
Vad händer egentligen? Kursen har sjunkit och det har varit tyst från bolaget i mer än en månad.
Hoppas att dem kan sluta något avtal inom det närmaste.

Citat:
Ursprungligen postat av pokemontrainer
bump

Det som händer är som vid alla andra förhoppningsbolag, hoppet försvinner sakta när klockorna slutar ringa och nyheterna fejdas bort.

Det kommer dock ibland igång igen efter nyhetssläpp vanligtvis (om det är bra nyheter).

Ibland kan det gå fel dock, den kan helt plötsligt en dag istället för att sakta sjunka, dyka ned grovt.

Vet dock inte om jag kan rekommendera att köpa denna på dessa nivåer just eller om den går till lägre men kommer ett genombrott kan det bli intressant.

Någon som vet hur det går med studierna?
Senast redigerad av Key. 2015-03-27 kl. 03:45.
Citera
2015-08-02, 14:22
Medlem
mrshylocks avatar
Kommande veckans raket:

Kanceras samarbete med Professor Thomas Helledays forskargrupp vid SciLifeLab har lett till en överraskande upptäckt som visar att Kanceras PFKFB3 hämmare KAN0437757 förhindrar cancercellers reparation av arvsmassan (DNA) efter behandling med t.ex. strålning. "

"Resultaten från studien av Kanceras PFKFB3-hämmare kommer att presenteras av Dr Nina Sheppard på det vetenskapliga mötet Tomas Lindahl Conference on DNA Repair i Oslo under rubriken "Inhibition of the glycolytic enzyme PFKFB3 kills cancer cells by modulating DNA repair".

Tur man redan sitter på tåget
Citera
2015-08-02, 18:19
Medlem
Jag_Mejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrshylock
Kommande veckans raket:

...

"Resultaten från studien av Kanceras PFKFB3-hämmare kommer att presenteras av Dr Nina Sheppard på det vetenskapliga mötet Tomas Lindahl Conference on DNA Repair i Oslo
Var inte den konferensen i juni?
Citera
2016-01-12, 02:00
Medlem
Icebears11s avatar
Thomas Helleday!!!! Ingen som såg galan nej till cancer ikväll?? Imorgon går tåget! Eller det gick redan vid stängning idag iofs!
Citera
2016-05-23, 16:32
Medlem
Valfrids avatar
Skönt ryck idag , tankat rejält vid 2,90-3,10 under några veckor. Inga nyheter har släppts idag men aktien är rejält nedtryckt och snart är emissionen i hamn. Gissar den blir rejält övertecknad och med senaste tidens nyheter i bagaget så tror jag på 4 kr inom kort.

Avstod att teckna i emissionen då jag ogillar inlåsningseffekten, här ska swingas, ner och upp, upp och ner
Citera
2018-12-03, 18:38
Medlem
overkligt att de inte kommit nå inlägg här idag? Eller är jag i fel tråd.

Hur som, +55% idag.
Citera
2019-01-11, 16:50
Medlem
SNABBT SVAR UPPSKATTAS!

Utsikter för denna aktie väldigt kortsiktigt? Vad är eran prognos? Ska man sälja då det börjat dala lite eller vänta o tro att det går upp?
Citera
2019-01-12, 12:19
Sälj inte om det dalar. Har du gått in på en låg nivå gör det inget om du sitter kvar, det mest intressanta är utsikterna låt säga från Januari till April (i mina ögon kort sikt). Jag har inte kollat upp detta bolaget på länge nu, sist gång var säkert för över 2 år sedan och då var kursen uppe i runt 7kr. Nu ser jag att den står i 1,2kr så något har hänt som gör att det som bolaget sysslar med inte fallit väl ut. Dock är det en massiv uppgift bolaget tagit på sig, dvs enligt hemsidan ”developing cancer treatment of the future”...

Dock ser jag redan nu ett problem.. utan att ha gått in och uppdaterat mig mer.. att antalet aktier som finns ute är mycket stort... och om kursen ligger på 1,2 så behöver troligen mer pengar i kassan och vräker ut mer aktier. Kombinationen många aktier och att värdet är lågt på bolaget är illavarslande. Sedan arbetar bolaget inom ett segment som kostar mkt pengar och det kostar nog mer i utflöde än vad det genererar kapital, för då måste de ha utvecklat en substans mot någon form av cancer och om de redan nu är beroende av mer pengar blir det som ett ekorrhjul som inte leder till något mer än att hålla sig flytande för stunden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in