• 1
  • 2
2014-09-16, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeagueOfDraven
Det är just det. Den stora majoriteten blir bara trötta, ofokuserade och kanske lite omotiverade. Men jag faller riktigt djupt. Det är därför tråden heter "paj på dopaminet" - det är ju inte bara den vanliga dopaminerga avvikelsen som är vanlig hos människor med ADHD - det är ju så mycket, mycket värre.

Vill inte ta två gånger om dagen då det inte skulle bli någon sömn förrän på morgonen. Trots att jag är helt utmattad och så trött att jag inte kan komma ur sängen så kan jag inte somna. Därför Metamina skulle vara bättre då den är kortverkande och mer återdoseringsvänlig. Ska träffa läkarna nästa vecka, ska prata med de då om licenssökande :>

ja, jag hade som sagt det problemet på concerta. helt galet vad dåligt jag mådde när den gick ur. pulsen låg på över 110 hela kvällarna (tog den ändå två gånger om dagen) och ångesten var inte att leka med. därför det blev så många svängar till akutpsyk. och alla jag känner som äter concerta ba "näää, jag blir bara trött och ofokuserad" (som för mig när elvanse går ur).

ah okej. hoppas du får den och att den funkar bra för dig den verkar ju likt elvanse (eller snarare - elvanse är lite som en depot-variant av metamina), så om du har känt positiv effekt av elvanse (om så bara några timmar) kan du nog få positiv effekt av metamina
Citera
2014-09-16, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neonbodystyle
ja, jag hade som sagt det problemet på concerta. helt galet vad dåligt jag mådde när den gick ur. pulsen låg på över 110 hela kvällarna (tog den ändå två gånger om dagen) och ångesten var inte att leka med. därför det blev så många svängar till akutpsyk. och alla jag känner som äter concerta ba "näää, jag blir bara trött och ofokuserad" (som för mig när elvanse går ur).

ah okej. hoppas du får den och att den funkar bra för dig den verkar ju likt elvanse (eller snarare - elvanse är lite som en depot-variant av metamina), så om du har känt positiv effekt av elvanse (om så bara några timmar) kan du nog få positiv effekt av metamina

Jamen ellerhur? Kanske är en adverse reaction från aminosyran lysin som är bundet till dextroamfetaminet i Elvanse... Jag tror inte en sekund på det, men det hade ju varit magiskt om så vore -_-;
Citera
2019-10-07, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeagueOfDraven
I see.. För mig är det motsatt, jag önskar att jag kunde sova så lite Är vaken 9-10 timmar om dygnet. Sover resten. Så det finns liksom ingen anledning till att medicinera mig med någonting som verkar 1) sederande, då jag inte kan känna mig pigg. 2) tar bort maniska toppar, då jag aldrig varit i närheten av mani. 3) agerar antipsykotiskt, då jag aldrig i hela mitt liv haft vanföreställningar.

Ska kolla upp Anafranil. Har dock inte tid med trial and error längre. Alla dessa "missar" har gjort för mycket skada på mitt psyke.

Hej hur har det gått ? Något du rekommenderar ? Jag går på brintellix, ergenyl och conserta har ADHD? Tack om kan få återkoppling ❣️Hoppas oxå du mår bättre❣️❣️❣️
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in