2015-12-18, 11:17
35 r snobben
Citera
2015-12-18, 11:46
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popesize
Gr en ny chansning p 51'an och sger "Smurferna" (r 90% sker p att det r Peyo som ligger bakom teckningen i alla fall)

Edit: 47 ser ut som Eigil Johansen. Men vilken serie, vete katten...

Rtt p #51. Eller rttare sagt Smurfarna fr det hr r ur den tristare serietidningsversionen. - Eigil "Gil" Johansen r redan identifierad av Tagelberg men serietiteln terstr nnu.

Citat:
Ursprungligen postat av Captinhero
35 r snobben

Nej, det r ur en sjlvbiografisk serie om det amerikanska jul-tv-programmet med Snobben, A Charlie Brown Christmas. Hr rcker det med att identifiera tecknaren som annars r mest knd som politisk satiriker och tidningstecknare.
Citera
2015-12-18, 12:43
Medlem
schizophrenias avatar
31 r (vl?) Little Angel av Mike Roy och Mike Peppe, men kommer inte ihg p rak arm vad den heter p svenska. Har fr mig att den gick som biserie i Peo eller ngon liknande tidning. Undrar om den inte hette ngot med ngel p svenska ocks. Mjligen Pappas lilla ngel?
Citera
2015-12-18, 12:49
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av schizophrenia
31 r (vl?) Little Angel av Mike Roy och Mike Peppe, men kommer inte ihg p rak arm vad den heter p svenska. Har fr mig att den gick som biserie i Peo eller ngon liknande tidning. Undrar om den inte hette ngot med ngel p svenska ocks. Mjligen Pappas lilla ngel?

Helt enkelt Lilla ngeln p svenska, en charmig sak som mycket riktigt publicerades som biserie jmt Fiffige Affe/Li'l Genius - undrar om det inte var bde i Dennis och Peo, materialet dr kunde vl blandas mera fritt p den sorglsa tiden.

Yulenuts 2015
Senast redigerad av Pojken med guldbyxorna 2015-12-18 kl. 12:56.
Citera
2015-12-18, 14:49
Medlem
timheideckers avatar
59 ser vldigt mycket ut som Mats Jonssons textning. Knner inte igen rutan dock.
Citera
2015-12-18, 16:16
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av timheidecker
59 ser vldigt mycket ut som Mats Jonssons textning. Knner inte igen rutan dock.

Kanske lite i den hr rutan men annars r det genomgende en lite elegantare och luftigare textning n Jonssons vanliga. Det handlar dock om en svensk, svartvit sjlvbiografisk serie om relationsproblem, melankoli och livs- och ddsngest ur ett manligt perspektiv s visst skulle det kunna ha varit Jonsson - eller vemsomhelst, frestas man nstan sga. Ur egen debutbok frn i r men har tidigare medverkat i gemensamma serieprojekt.
Citera
2015-12-18, 19:32
Medlem
sch, nu hann schizophrenia komma med rtt titel innan jag hann kolla upp Lilla ngeln i mina gamla Dennis-tidningar (om jag nu ens hade hittat serien dr, den kanske bara var med i Peo).

Jag har i alla fall hunnit blddra mig fram till titeln "Hubert" p Lilla Fridolf-biserien i 46. Ingen kreatr anges i tidningen jag kollade i.

Nr det gller 33:an s gissar jag p att det r SH3, ven om jag inte lst den.

Nr det gller 59 s gissar jag (utifrn ledtrden) p en annan serie jag inte lst, Total Panik av Tomas Zackarias-Westerberg (heter han vl?).
Citera
2015-12-18, 19:37
Medlem
55, frresten, kanske r nt av Christina Alvner frn ett tidigt nummer av Galag?
Citera
2015-12-19, 00:34
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av inmundiga
Jag har i alla fall hunnit blddra mig fram till titeln "Hubert" p Lilla Fridolf-biserien i 46. Ingen kreatr anges i tidningen jag kollade i.

Nr det gller 33:an s gissar jag p att det r SH3, ven om jag inte lst den.

Nr det gller 59 s gissar jag (utifrn ledtrden) p en annan serie jag inte lst, Total Panik av Tomas Zackarias-Westerberg (heter han vl?).

Tre nya rtt och drmed tolv nya pong! Srskilt Daniel Ahlgrens SH3 anbefalles till lsning, det hr till det bsta han gjort och drmed till det bsta av svenska serier verhuvudtaget idag, tycker jag.

Citat:
Ursprungligen postat av inmundiga
55, frresten, kanske r nt av Christina Alvner frn ett tidigt nummer av Galag?

En god gissning, det pminner onekligen om hennes Baren. Dock r detta inte en svensk serie men ganska nra nd.

Nu nrmar vi oss det stadium dr varje korrekt svar inbringar 5 pong och p de sista 10 lsningarna str allts inte mindre n 160 pong p spel. Ny karta: Yulenuts 2015
Citera
2015-12-19, 13:29
Medlem
timheideckers avatar
66 r ifrn Blankets av Craig Thompson ser jag ju nu.
Citera
2015-12-19, 14:01
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av timheidecker
66 r ifrn Blankets av Craig Thompson ser jag ju nu.

Jajamensan! En annan ruta frn Blankets var med redan 2008 men frblev d olst.

En frsta ledtrd till det kvarvarande: tv serier som p olika stt men tydligt har inspirerats av #14 finns med i hgen.
Citera
2015-12-19, 18:15
Medlem
Kan 34 vara tecknad av Bretecher?

35 Daniel Clowes?

63 r ju Nobby Tfjutt frn Buster i alla fall.

Den sista kartan gr inte att uppfrstora, eller det kanske bara r p min weblsare? De tidigare gr i alla fall att uppfrstora.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in