Massor med nya rtt!
Citat:
Ursprungligen postat av
timheidecker
Jag tyckte vl att jag knde igen Tintin-parodin i #88. Jag letade igenom min Pytonsamling och mycket riktigt, dr fanns den. Titeln r Den Mystiska Stjrnan men det str ej vem som r skaparen. Jag vill grna tro att det r Johan Andreasson.
Ja, det kan knappast vara ngon annan n Mr A.
Citat:
Ursprungligen postat av
Popesize
Jag ser en signatur p en av bilderna, men jag kan inte tyda den... Lite irriterande.

Drfr lt jag den st!
Citat:
Ursprungligen postat av
PlantaGenista
Snubblade just ver 25 nr jag lste Superman's Christmas Adventure...

En underbart knasig ruta som vl vittnar om Siegels frkrlek fr fniga leksaker och spratt. Man kan minnas tidiga Stlmannen-fiender som The Puzzler, The Prankster, Toyman och Mr Mxyztplk (som ju senare brjade stava sig Mxyzptlk), Siegels och Shusters sista egna frsk med hjlten
Funnyman, samt inte minst hans ider om en
Superboy som en odygdspse som anvnde sina superkrafter till hyss och rackartyg. Det var nog tur att frlaget och inte Siegel hade rtten till
Superman, ven om serien nd blev rtt bisarr under silverldern.
Citat:
Ursprungligen postat av
erimsund
Kul! Hr r ngra svarsfrsk.
9. Betsy av Kurtzman/Downs
13. Nr kriget kom av Rehr & Co.
51. Oj, Epix-land vill jag ju in i, men vete tusan. Baru?
56. Mystiska tvan av Gohs?
Betsy och
Mystiska 2:an p plats!

Den sistnmnda ur ventyret
Stenhstens ga. Hr valde Gohs fr en gngs skull en bildlsning som inte ger lsaren svra mindervrdeskomplex.
#13 r inte Rehr utan en betydligt mer knd serie, en av seriehistoriens mest bermda fr man nog sga. (Detsamma gller f.. #48, men den har nog blivit mer bortglmd idag.)
Det r rtt att blddra i Epix fr att identifiera #51, men det r inte Baru utan en tecknare som faktiskt var med nnu oftare n denne hela sexton gnger med sina egna alster, och dessutom ngra gnger som manusfrfattare.
Citat:
Ursprungligen postat av
Popesize
Jag tyckte vl att det kndes som en gammal DC Comics. Men jag lutade mer t Batman.
Citat:
Ursprungligen postat av
Man-At-Arms
24: Batman: Arkham Asylum - Grant Morrison, Dave Mckean?
Batman var dock mycket riktigt grannen till vnster.

Hr r det vl dr Amadeus Arkham sjlv som berttar.
Yulenuts 2020 Sjutton gubbar kvar gissa fr dem!