Flashback bygger pepparkakshus!
2014-09-22, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megatron
Okej nu ser jag problematiken. Jag tror inte att du följde mitt resonemang. Vad jag sa var att om du röstar på något annat parti så röstar du emot SD för att alla andra partier har sagt att de inte vill sammarbeta med SD. Om du däremot röstar på S så röstar du inte emot något annat parti (förutom SD) för S hade vid valdagen hållit alla dörrar öppna ang. samarbete med de andra partierna (förutom SD).

Du kan ju inte bara ta en mening ur allt jag säger. Ett tips är att du läser hela dialogen innan du kladdar ner.
Ok, jag är med. Var lite snabb.
Det fetmarkerade är ett problem. Många förstår inte att en röst på något parti förutom SD per automatik är en röst emot allt vad SD vill.
Citera
2014-09-22, 19:40
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ypsilonsport550
Det fetmarkerade är ett problem. Många förstår inte att en röst på något parti förutom SD per automatik är en röst emot allt vad SD vill.

Givetvis är det inte så,det där är bara ett korkakt retoriskt knep, med samma idiotlogik så kan det påstås att 97 % röstade mot feminism.

SD har en rad frågor som de delar med andra partier.
Citera
2014-09-22, 22:47
Medlem
Megatrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Givetvis är det inte så,det där är bara ett korkakt retoriskt knep, med samma idiotlogik så kan det påstås att 97 % röstade mot feminism.

buhu buhu alla vill egentligen rösta på SD!

Trams. Att det finns likheter i skolpolitik eller liknande är ju nonsens. Om du röstar på ett parti som tar avstånd från SD så är det lik förbannat en röst mot SD även om väljarna skulle hålla med i vissa frågor. Och nej, F! är inte de enda som kallade sig feminister.
Citera
2014-09-22, 22:49
Medlem
Megatrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ypsilonsport550

Det har jag inte sagt. Men det är en röst mot SD som parti.
Citera
2014-09-23, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod

Självklart. Men nu gör ju de andra partierna ALLT för att kringgå SD kosta vad det kosta vill (det senare undrar jag om de förstår vad de gör faktiskt). S+M vore nog mest förödande/bäst för SD då det dödar allt vad blockpolitik heter. Och jag tror svensken blir jävligt förbannad då.
Citera
2014-09-23, 01:43
Medlem
Citat:
Njaa, men som de (7-klövern) resonerar nu så är det ett helt kompakt blockerande av SD´s parti samt SD´s frågor även om det så skall kosta deras egna kärnfrågor.
Citera
2014-09-23, 14:59
Bannlyst
Citat:

Så #87% missnöjesröstar alltså?

Fantastiskt.
Citera
2014-09-23, 16:30
Medlem
Megatrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cool.Runnings
Så #87% missnöjesröstar alltså?

Fantastiskt.

Ja jag tror inte att man inte röstade på SD för att man ville rösta på SD. Eller vad tror du? Tror de flesta i Sverige är väldigt missnöjda över järnrörsmaffian.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in