2014-09-15, 02:28
Medlem
TheBouncers avatar
Låt mig börja med att påpeka att jag har sjuk ångest och har haft en längre tid men i helgen förvärrades den med typ 1000%!

Det började på följande sätt

Jag var ute på ett lokalt hak med brorsan och några vänner.
På haket träffar jag ett gammalt ragg som jag börjar prata med, helt oskyldigt.
Min bror går fram till henne, flinar och säger,
"Där är ju du, som smittade brossan med klamydia" (Vilket förvisso var sant men jävligt onödigt att säga)

Det hela resulterade i att hon gav mig en riktig jävla örfil,
sen stod jag på toaletten i minst en timme och försökte förklara för henne att jag sagt det till brossan i affektion efter att hon ringde och berättade om klamydian, för mig.

Efter det gick hon från mig och skvallrade på hennes nya kille som kom och skulle mucka gräl med mig.
Jag förklarade situationen för honom, allt var lungt. Jag letade upp brorsan, och tog ett strypgrepp på honom. förklarade att jag skulle döda honom och örfilade upp honom, innan ordningsvakterna särade på oss och slängde ut mig. (jobbar själv som ordningsvakt)

En polare följer med mig hem och förklarar att jag bör söka hjälp för mitt humör. Vilket jag givetvis viftar bort som nånsens.

Problemet är att jag har sådan fruktansvärd ångest idag att jag knappt står ut. Varför vet jag knappt. Men det är delvis för den sårade tjejen, delvis för att jag blev utslängd, delvis för brossan är sådant jävla as, Delvis för att jag vantrivs i denna förbannade hålan!!

Bör jag söka hjälp för ågesten/humöret? finns det seriös hjälp att få? Brukar aldrig vända mig till hokus pokus...
Citera
2014-09-15, 03:03
Medlem
Firefliess avatar
haha

edit: ångesten går över, koncentrera dig på andningen och ta djupa andetag, det kan hjälpa
Citera
2014-09-15, 04:18
Medlem
thebigfuckups avatar
Vad är det för folk du omger dig med? Finns risk för att problemet inte ligger hos dig utan beror på omständigheterna du befinner dig i. Omger man sig med "idioter" så ökar givetvis oddsen för att man får uppleva idioti.
Citera
2014-09-15, 06:07
Medlem
zuppja0s avatar
Själv tycker jag följande: såklart brossan får reda på du har klamydia, klart han teasar henne med detta, såklart du lackar ur pga detta. Inget att hänga pläpp över. Har själv vaknat upp och fått reda på att jag spytt på mina föräldrar och försökt olla en random kille men skit i de. Så länge man är under 30 är fylle bravader acceptala mer eller mindre.

Se bara till att snacka med din bror i nyktert tillstånd så han förstår att han handlade fel, även om han säkerligen bara ville retas lite på skoj under sitt alkoholrus.
Citera
2014-09-15, 08:44
Medlem
Ja, sök hjälp hos psykolog! Denna relativt trista och prudentliga yrkesgrupp behöver lite input och jag är övertygad om att TS anamnes/problemställning kan vara rätt spännande och uppiggande som motvikt mot egocentriska navelskådare och narcissisrneurotiker som annars trängs i väntrummen.
Alltså: du ska debitera psykologen, ett rejält arvode!
Vidare: du kan inte hjälpa att du fick klamydia, och att hennes kille blev sur för att hon (och han) nu blev utpekade som smittade och farsotsbärare. Du kan inte rå för att brorsan sa det uppenbara.
Det är väl snarare din omgivning som behöver någon sorts stöd. Inte du...
Citera
2014-09-15, 14:40
Medlem
alekto1s avatar
Tror inte det är något fel på dig. Vill du prata med en psykolog för att du mår dåligt så gör det. Du hamnade i bråk med din bror, det är nog inte ovanligt och så länge du får dåligt samvete för situationen så är du ju rätt normal. (Din bror behövde nog uppläxningen han fick i uppfostringssyfte med tanke på att han endå var ett fylleas mot tjejen)
Citera
2014-09-15, 17:34
Medlem
Ta hjälp av Psykolog, om du känner att du behöver det... :yes:
Senast redigerad av Fredneck 2014-09-15 kl. 17:38.
Citera
2014-09-16, 13:20
Medlem
Gameplayers avatar
Jag tycker inte att du gjorde något fel eller behöver hjälp. Detta var ju en speciell situation och eftereffekterna av den är helt normala. Man ska ju inte gå till en psykolog om man inte är sjuk, och psykiatriker kan i stort sett bara skriva ut diverse preparat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in