2014-09-15, 00:38
Medlem
Hejsan!
Jag bor i en kommun i Sverige där vi inte har SDU och nu efter valet så har det blivit snack om att starta ett förbund.. Men något jag funderar på är hur det kan påverka mig ifall jag väljer att engagera mig?

Tror ni jag kommer ha svårare att få jobb ifall jag är aktiv inom SDU? Jag vill ju jobba inom Försvarsmakten när jag gått ut skolan 2015, tror ni att ifall jag är med i SDU så eliminerar det helt mina chanser till att få tjänstgöra inom det militära?

Tack!
Citera
2014-09-15, 01:35
Medlem
REALINs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zzirGrizz
Hejsan!
Jag bor i en kommun i Sverige där vi inte har SDU och nu efter valet så har det blivit snack om att starta ett förbund.. Men något jag funderar på är hur det kan påverka mig ifall jag väljer att engagera mig?

Tror ni jag kommer ha svårare att få jobb ifall jag är aktiv inom SDU? Jag vill ju jobba inom Försvarsmakten när jag gått ut skolan 2015, tror ni att ifall jag är med i SDU så eliminerar det helt mina chanser till att få tjänstgöra inom det militära?

Tack!

Nej, det är inga problem att vara med i SDU och jobba i Försvarsmakten. Finns ju flera exempel på det då förbundsordförande Gustav Kasselstrand är med i Hemvärnet och vice förbundsordförande William Hahne utbildat sig till fallskärmsjägare på K 3 och jobbar nu som deltidssoldat.
Citera
2014-09-16, 23:51
Medlem
REALINs avatar
Var det svar på din fråga?
Citera
2014-09-17, 08:21
Medlem
Dimaks avatar
Skulle vilja det också , men det har la ner här i JKPG pga av hot Jävla vänster rasta hippies!

Tänk gå med i Försvaret jag också när jag är slut med skolan vilken sammanträffande !
Citera
2014-09-17, 17:10
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zzirGrizz
Hejsan!Tror ni jag kommer ha svårare att få jobb ifall jag är aktiv inom SDU? Jag vill ju jobba inom Försvarsmakten när jag gått ut skolan 2015, tror ni att ifall jag är med i SDU så eliminerar det helt mina chanser till att få tjänstgöra inom det militära?

Tack!

Skojar du ? Om du vill jobba inom Försvarsmakten så finns nog ingen öppnare famn för sverigedemokrater än just den übernationalistiska Försvm. (dom älskar förkortningar)

Jag är själv med i SSU och vi tycker också att försvarsfrågorna måste stärkas, precis som SDU tycker.
Citera
2014-12-28, 14:56
Medlem
denfulefans avatar
Att engagera sig i SDU

Hej!

Jag har under den senaste tiden nu funderat på att överge mitt medlemskap i SSU och engagera mig i SDU.

Anledningen till att jag ens gick med i SSU var för att jag är uppväxt i ett arbetarhushåll, så jag har sen jag var liten fått höra att det är S som är det bästa partiet.

Men nu under det senaste året har jag börjat förstå att så inte var fallet. När jag under en kongress fick höra att svenskfientligheten inte finns, tappade jag all respekt för orginisationen.

Så jag har nu bestämt mig att engagera mig i SDU, det är det enda som känns rätt. Tyvärr är det så att mina föräldrar fortfarande tror att SD är ett gäng nynazister och att de är de värsta människorna i Sverige.

Så jag vill gärna ha lite tips på hur jag ska "komma ut" som SDare, jag vet att det kommer bli en hel del sura miner och att jag måste göra det vid rätt tillfälle. Mitt SSU-medlemskap ryker nog efter februari när jag säger upp mina poster under årsmötet.
Citera
2014-12-28, 15:26
Medlem
Säg först att du är moderat. Sen säger du att du skämtade och att du är SD:are. Jag antar att dina föräldrar hatar moderater mer än SD:are.

Du måste också vara påläst. Läs SD:s partiprogram så du kan förklara för dina föräldrar att de har fel när de säger att SD tycker si och så. Troligtvis tror de att SD vill utvisa alla utlänningar, vilket inte stämmer.
Citera
2014-12-28, 15:48
Medlem
denfulefans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av delernen
Säg först att du är moderat. Sen säger du att du skämtade och att du är SD:are. Jag antar att dina föräldrar hatar moderater mer än SD:are.

Du måste också vara påläst. Läs SD:s partiprogram så du kan förklara för dina föräldrar att de har fel när de säger att SD tycker si och så. Troligtvis tror de att SD vill utvisa alla utlänningar, vilket inte stämmer.

Bra idé!

Det är nog mamma som är den som hatar SD mest. Pappa kan iallafall förstå varför folk röstar på SD, men mamma är den som "styr och ställer" här hemma. Det var tack vare henne jag för första gången "frivilligt" gick till SSU. Henne kommer jag nog få mest skit av, då hon är så långt åt vänster det bara går.
Citera
2014-12-28, 16:35
Medlem
Aragonis avatar
Säg som det är bara. Att gå som katten runt het gröt kommer du inte må bra av. Om din mor kastar ut dig ur huset bara för att du är SD:are är hon nog ingen du vill ha något att göra med i slutändan ändå, blodsband eller ej.
Citera
2014-12-28, 16:49
Moderator
Tinuviels avatar
Ämnen sammanfogade och tråd flyttad till Partier och partipolitik.

// mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in