Citat:
Ursprungligen postat av
Arbetarbroder
Så han leder en regering som sedan 2006 varje åt slagit nytt rekord i antal invandring till Sverige, förbereder för ännu mer men ger en hint om detta var dyrt innan han avgår?
Låter varken som ett stategiskt geni eller nått en statsminister gör. Han hatar SD de syns ju på honom, Jimmie Åkesson själv säger att han får "-något mörkt i blicken när han pratar med mig och jag kan inte se annat än personligt"
Han hamnar på Bo Lundgren siffror nästan. Eller lite högre men alla borgarna backar, Rödgröna vinner fiende nr 2 blir dubbelt så stora.
Han förlorade ett dubbelkrig.
Jag tror att du menar att det gav låga röstsiffror att säga att hög invandring kostar. Ja, den effekten fanns säkert, iallafall på marginalen. En marginal som innebar en del röster för SD. Men det gjorde också två andra saker.
1) Det slog helt sönder den flera år gamla inövade vanan att förtiga invandringens kostnader.
2) Det tvingade de som vill minska invandringen till att vara snålare och mindre öppna än Fredrik.
På så sätt har han bundit partierna till att fortsätta på samma linje, den omvandling av Sverige som varit Fredriks plan. Där ingår en förändring av välfärdsstaten och en hög invandring.