• 1
  • 2
2014-09-15, 00:38
Medlem
Bernt-Bennys avatar
Jag kan inte släppa tanken att Fredde vart avsatt mot sin vilja samt liksom göra en läggmatch.
Kollar man årets Bilderbergermötet så var det enbart Carl Bildt.

Några veckor innan valet så går Fredrik ut och pratar om den hetaste frågan i valet: invandringen.
Han går ut och säger att pengarna inte kommer räcka till utan vi måste öppna våra hjärtan för att det ska kunna funka. Sedan har han varit passiv i många debatter fram till valet.

Kan det vara så att någon högre makt genomfört regeringsskiftet som vi bevittnade ikväll?
Jag kan inte skaka av känslan att Fredrik genomförde ett politiks självmord "självmant"

Finns det något i det eller överanalyserar jag det hela?
Citera
2014-09-15, 00:46
Medlem
Mugsys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bernt-Benny
Jag kan inte släppa tanken att Fredde vart avsatt mot sin vilja samt liksom göra en läggmatch.
Kollar man årets Bilderbergermötet så var det enbart Carl Bildt.

Några veckor innan valet så går Fredrik ut och pratar om den hetaste frågan i valet: invandringen.
Han går ut och säger att pengarna inte kommer räcka till utan vi måste öppna våra hjärtan för att det ska kunna funka. Sedan har han varit passiv i många debatter fram till valet.

Kan det vara så att någon högre makt genomfört regeringsskiftet som vi bevittnade ikväll?
Jag kan inte skaka av känslan att Fredrik genomförde ett politiks självmord "självmant"

Finns det något i det eller överanalyserar jag det hela?
Han avgick helt enkelt därför att M gjorde ett USELT val.
Citera
2014-09-15, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mugsy
Han avgick helt enkelt därför att M gjorde ett USELT val.

Nästa moderat som sätter sig i makten kommer vara väldigt klok ska du se. Jag tror stenhårt att väljer det ledare smart kan M få vågmästarroll utan SD om 4 år
Citera
2014-09-15, 01:27
Medlem
elliezs avatar
Folk har tappat förtroende, han insåg att det var enda utvägen för honom.
Citera
2014-09-15, 01:33
Medlem
Arbetarbroders avatar
Han har styrt i åtta år och förlorar med skitlåga siffror han kan ju inte stanna och försöka "komma tillbaka" han är för hatad för det. Tror han vetat det ett tag, fått rapporter om att SD växer och typ flippar ur med sin mörka sjuka blick och den politik han redan förr som gjort Sverige till ett sjukt jobbigt land för väldigt många.
Bara massa skit hur lyckas man??

Kommer minnas han som en jävla fitta och typisk drama queen att dra på valnatten, men ändå, är ju lika bra?
Evil man!
Citera
2014-09-15, 01:55
Medlem
BaalZeBubs avatar
Fredrik Reinfeldt är ett strategiskt geni. Det såg vi med nya moderaterna, och det TS tar upp om hans utspel om invandringen är ett exempel på samma sak.

Han avgår, och lämnar som avskedsgåva att rent ut säga att invandringen kostar så mycket att det finns inte utrymme för något annat, samt att vi måste vara öppna.

Nu sitter de alla där, M, C, FP, KD, S, V och MP, och kan bara säga: yes master. Vi kommer inte att avvika en tummetott från dina visa ord.

För de kan ju inte annat, utan att vara onda.

Så fullbordar de Reinfeldts politiska ambitioner, medan han personligen kan ta det lugnt och göra något som intresserar honom.
Citera
2014-09-15, 01:58
Bannlyst
något skumt ligger det bakom...har med invandringen och pengar att göra. "dah" såklart handlar det om pengar. men vad är det dom förhandlar?
Citera
2014-09-15, 02:10
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Fredrik Reinfeldt är ett strategiskt geni. Det såg vi med nya moderaterna, och det TS tar upp om hans utspel om invandringen är ett exempel på samma sak.

Han avgår, och lämnar som avskedsgåva att rent ut säga att invandringen kostar så mycket att det finns inte utrymme för något annat, samt att vi måste vara öppna.

Så han leder en regering som sedan 2006 varje åt slagit nytt rekord i antal invandring till Sverige, förbereder för ännu mer men ger en hint om detta var dyrt innan han avgår?
Låter varken som ett stategiskt geni eller nått en statsminister gör. Han hatar SD de syns ju på honom, Jimmie Åkesson själv säger att han får "-något mörkt i blicken när han pratar med mig och jag kan inte se annat än personligt"
Han hamnar på Bo Lundgren siffror nästan. Eller lite högre men alla borgarna backar, Rödgröna vinner fiende nr 2 blir dubbelt så stora.
Han förlorade ett dubbelkrig.
Citera
2014-09-15, 02:30
Medlem
BaalZeBubs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Så han leder en regering som sedan 2006 varje åt slagit nytt rekord i antal invandring till Sverige, förbereder för ännu mer men ger en hint om detta var dyrt innan han avgår?
Låter varken som ett stategiskt geni eller nått en statsminister gör. Han hatar SD de syns ju på honom, Jimmie Åkesson själv säger att han får "-något mörkt i blicken när han pratar med mig och jag kan inte se annat än personligt"
Han hamnar på Bo Lundgren siffror nästan. Eller lite högre men alla borgarna backar, Rödgröna vinner fiende nr 2 blir dubbelt så stora.
Han förlorade ett dubbelkrig.

Jag tror att du menar att det gav låga röstsiffror att säga att hög invandring kostar. Ja, den effekten fanns säkert, iallafall på marginalen. En marginal som innebar en del röster för SD. Men det gjorde också två andra saker.
1) Det slog helt sönder den flera år gamla inövade vanan att förtiga invandringens kostnader.
2) Det tvingade de som vill minska invandringen till att vara snålare och mindre öppna än Fredrik.

På så sätt har han bundit partierna till att fortsätta på samma linje, den omvandling av Sverige som varit Fredriks plan. Där ingår en förändring av välfärdsstaten och en hög invandring.
Citera
2014-09-15, 04:16
Medlem
Mugsys avatar
Det är enklare än så. Folk gick inte på det där med "Nya arbetarpartiet" och "Söndag är ingen röd dag" som Moderaternas obegåvade PR-byrå hade hittat på.
Citera
2014-09-15, 04:51
Medlem
Saltkatts avatar
Han är jävligt less helt enkelt. Det har synts på honom bra länge nu.
Citera
2014-09-15, 04:59
Medlem
nickeheaads avatar
Han har ju gjort sitt jobb nu att splittra Sverige mer än nånsin. Nu går han vidare och gör internationell karriär istället som tack för att han skött sitt jobb.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in